گزارش دفاع پرس از حاشیه‌های مراسم تشییع شهید حججی؛

همه آمدند

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی روز چهارشنبه با حضور گسترده مردم قدرشناس در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ - 27September 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان تهران، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی روز چهارشنبه 5 مهرماه در میدان امام حسین (ع)با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه، مقامات لشکری و کشوری و مردم شهیدپرور برگزار شد.

در این مراسم همه اقشار و گروه‌ها از سراسر کشور حتی اقلیت‌های مذهبی حضور داشتند که خبرنگار دفاع پرس در حاشیه این برنامه گفت‌وگویی مختصری با چند تن از شرکت‌کنندگان انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:
 

تلاش می‌کنم همه مواردی که شهید حججی به آن اعتقاد داشت را رعایت کنم

من عاشق امام حسین (ع) هستم ان شا الله مثل حججی باشیم

سمیه ابراهیمی کارمند شاغل در بخش خصوصی می‌گوید: بخاطر احساس دین خاصی که به شهدای مدافع حرم دارم، در تشییع این شهید عزیز شرکت کردم. برای اولین بار است در چنین مراسماتی حضور پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: خوب است  همه مردم توجه کنند البته تعداد محدودی حرف هایی را می زنند که دل همه را به درد می آورند.  متاسفانه برخی می گویند این شهدا برای مادیات می‌روند در صورتی که این شهدا همه صاحب زندگی و خانواده هستند، پدر و مادر و فرزند و همسر خود را دوست داشتند. این شهدا از همه هستی و جان خود گذشتند و جانشان را در راه اسلام و حفظ امنیت کشور می‌دهند. شخصی که از جان خود می گذرد خیلی برای مردم جامعه ارزشمند است.

در وصیت حججی، همه فکر و ذهن این شهید اسلام و ارزش های دینی است و با همه وجود بر اسلام تاکید می کند. تلاش می کنم در همه موارد زندگی‌ام آن چه را که شهید حججی دوست داشت، رعایت کنم.

 
 شهید حججی مایه افتخار انسانیت است
 
 من عاشق امام حسین (ع) هستم ان شا الله مثل حججی باشیم

زهرا باقری خانه‌دار می‌گوید: شهید «محسن حججی» علمدار و یار امام حسین (ع) در این زمانه شد. شهید با عمل عشق و ارادت خود را به دین و اسلام نشان داد، ما هم باید به این شهید تاسی کنیم و اگر لازم شد در راه خدا سر بدهیم.

وی ادامه داد: تمام زندگی شهید حججی درس و مایه  افتخار انسانیت است. ان‌شاءالله ما هم بتوانیم از ادامه دهندگان راه این شهید باشیم. 

ان‌شاءالله مثل حججی باشیم / نگذاریم خواسته شهدا در جامعه کمرنگ شود

مریم مهران کارشناسی ارشد مدیریت می‌گوید: شهدا را فراموش نکنیم از حرم دفاع کنیم نگذاریم خواسته ها و تلاش های شهدا در جامعه کمرنگ شود.

من خیلی دوست داشتم مدافع حرم شوم اما اجازه ندادند. با حفظ حجاب می توانیم مدافع حریمی باشیم که شهدا به خاطر آن از جان خود می‌گذرند.

من عاشق امام حسین (ع) حضرت زینب (س) و عاشق هرشخصی که در این راه بجنگد، هستم. ان‌شاءالله مثل حججی باشیم.

 

سعی می‌کنم به خواسته‌های شهدا عمل کنم

 من عاشق امام حسین (ع) هستم ان شا الله مثل حججی باشیم
 

مریم نقدعلی دانش آموز پیش دانشگاهی بیان می‌کند: شهیدی که در راه خدا و امام حسین (ع) جنگیده و به شهادت رسیده، مایه افتخار کشور است و من با وجودم به آن افتخار می کنم. اولین بار است که در مراسم تشییع شهید مدافع حرم شرکت کردم وخیلی حس زیبایی دارم و تاثیر خوبی بر روح روان انسان می گذارد. بعد از این سعی می‌کنم به خواسته‌های شهدا عمل کنم.

 

راه شهد ارا در پیش بگیریم

مهدیه علابستانی دانشجوی روانشناسی بیان می کند:این قدرجاه و مقام دارد که از زندگی دنیایی گذشته است و شهید شده و از خانواده خود گذشته است قدر شهدارا بدانیم. آن بخش از وصیت شهید «محسن حججی» که گفته «انسان کاری کند که خدا دوستش داشته باشد.»این جمله خیلی برای من ارزش داشت راه شهدارا در پیش بگیرم.

 حضور در مراسم تشییع شهدا آرامش خاصی به من می‌دهد
 
 من عاشق امام حسین (ع) هستم ان شا الله مثل حججی باشیم

مریم حیدری دانش‌آموز دبیرستانی مسیحی با بغض خاصی می‌گوید: من همیشه همراه دوستانم برای تشییع مراسم شهدا می‌آیم، چون حس عجیبی و آرام بخشی پیدا می‌کنم.

وی در ادامه عنوان کرد: این حس و فضای معنوی را دوست دارم.

انتهای پیام/191
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار