سردار رادان در همایش «یاد یاران»:

قلب سرزمین‌های اشغالی در تیررس موشک‌های ایران/ بصیرت کلیدی‌ترین درس عاشوراست

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به تحریم تسلیحاتی ایران و خودکفایی کشور در عرصه صنایع دفاعی گفت: امروز به حول و قوه الهی و به همت رزمندگان و دانشمندان ایرانی به راحتی می‌توانیم مرکز اسراییل را با موشک مورد هدف قرار دهیم.
کد خبر: ۲۵۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ - 27September 2017

بصیرت کلیدی ترین درس عاشوراست/امروز به راحتی می توانیم مرکز اسراییل را بزنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سردار «احمدرضا رادان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا پیش از ظهر امروز در مراسم «یاد یاران» ویژه فرماندهان دفاع مقدس مازندران که به مناسبت سی و هفتمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری  برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس به‌عنوان یک ارزش در بلاد اسلامی یک کتاب پر خاطره و پر الگو است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال 61 هجری در سرزمین کربلا در چنین ایامی برپا بود، از ماه محرم به عنوان ماه عشقبازی یاران اباعبدالله الحسین (ع) یاد کرد و گفت: امسال هم ولوله عاشورایی مردم از جنس عشق، ایثار، بصیرت و شناخت به ولی زمان‌شان است.

وی اضافه کرد: این نکته کلیدی ترین درس های اباعبدالله الحسین (ع)  از درس عاشوراست.

سردار رادان با اعلام اینکه نهضت انقلابی ما، رزمندگان و شهدا تمام معرفت و حصول خود را از نهضت کربلای اباعبدالله الحسین(ع) گرفتند، افزود: همچنین حزب‌الله لبنان هم از نهضت انقلابی ایران درس گرفته و نهضت انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا عجین شده و بر تمام دنیا پیدا و آشکار است.

رادان ادامه داد: این پیوستگی که به‌واسطه این است که عاشورای 61 هجری فقط برای آن زمان نبود و عشق‌بازی‌اش تا زمان ولی امر زمان ادامه دارد؛ همان‌گونه که امام حسین (ع) در همان سال اعلام کرد که نهضت عاشورا باید در طول زمان تا انقلاب مهدی ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ همواره یزیدان ظالم و افراد حق‌طلب وجود داشته و دارند و جنگ بین آنها نیز وجود داشته و دارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به اینکه عشق‌بازی در محضر خدا و برای ادامه راه امام حسین (ع) در وجود رزمندگان ثابت شده و با مدرک بوده است، گفت: همان‌گونه که در جست‌وجوی شهیدان گاهی شاهد این هستیم که از جسم‌شان جز چند استخوان باقی نمانده است؛ ولی سربند یا نشانی از امام حسین (ع)، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و ائمه اطهار (ع) هنوز به‌جا مانده و این تنها مدرک نیست که از قلب بیرونی آنها نشأت گرفته شده است.

سردار رادان اظهار کرد: همچنین همبستگی میان رزمندگان در جنگ و عشق‌بازی آنها در قبل و بعد عملیات که در پی آن بودند که سر بر بالین امام حسین (ع) بگذارند و این خط و مسیر را ادامه دهند، با این‌کار دشمن را حقیر می‌دیدند و به هدف اصلی خود فکر می‌کردند و برای شکست دشمن، یک نفره لشکری را شکست می‌دادند.

وی یادآور شد: ارتفاعات سر به فلک کشیده کردستان و آفتاب داغ و سوزان در برابر اراده و عزم رزمندگان اسلام به تمسخر گرفته می‌شد و این همان هدفی بود که کمک کرد تا روح‌اللهی شوند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: توجه به اینکه از کوفیان تاریخ نباشیم بسیار مهم است. کوفیان با اینکه قاریان برجسته قرآن و اهل نماز شب و دعا بودند، علی را تنها گذاشتند. نماز خواندن در حالی‌که امام و ولی امر زمان خود را نشناند نماز جاهلی است.

وی با بیان اینکه رزمندگان و شهدا عاشق اباعبدالله الحسین(ع) و ولی زمان خود هستند، گفت: کسی که دین ندارد، دشمن را بزرگ می بیند؛ کسانی که در خط اباعبدالله الحسین(ع) حرکت می کنند، دشمن را حقیر می بینند که در جبهه های ما همین را شاهد بودیم.

سردار رادان با بیان اینکه در زمان جنگ حتی سیم خاردار و گونی را که می خواستیم از کشورهای دیگر بخریم، به ما نمی‌دادند، عنوان کرد: امروز به حول و قوه الهی و به همت رزمندگان و دانشمندان ایرانی به راحتی می توانیم مرکز اسراییل را با موشک مورد هدف قرار دهیم.

رادان با اعلام اینکه کشتی امام حسین (ع) کشتی نجات است، افزود: اگر سوار این کشتی شویم به مقصد می‌رسیم. کوفیان کشتی طاغوت را سوار شدند، ترس بر آنها غلبه کرد و تطمیع تمام وجودشان را گرفت. چه کنیم که با همه این سوابق دنیاگرا نشویم و کوفی نباشیم.

وی ادامه داد: همان‌گونه که در فتنه 88 عده‌ای به زمین خوردند و راه را گم کردند، باید مراقب باشیم؛ چون حادثه از پشت حادثه می‌آید و بصیرت تنها راه نجات است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در پایان گفت: رزمندگان دیروز افتخارآفرینان امروز هستند. تاریخ می‌گذرد ولی رسالت تمام نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار