بانک اطلاعات سازمان‌های غیر دولتی فعال موادمخدر راه‌اندازی می شوند

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه‌اندازی بانک اطلاعات سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱ - 24August 2014

بانک اطلاعات سازمان‌های غیر دولتی فعال موادمخدر راه‌اندازی می شوند

به گزارش دفاع پرس؛ "حسن موسوی چلک"  مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردمنهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر گفت: یکی از نیازهای ضروری مردم در هر جامعهای آشنایی با منابع اجتماعی آن جامعه است، طبیعتاً کشور ما از این امر مستثنی نیست و مردم نیاز دارند با منابع اجتماعی کشورشان آشنا شوند. 

وی در ادامه، تسهیل در دسترسی به مراکز مجاز فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر را یکی از نیازهای مردم در این حوزه برشمرد و افزود: برای اینکه مردم به مراکز مجاز دسترسی داشته باشند لازمهاش این بود که ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری دستگاههای مختلف مشخصات مراکزی را که دسترسیاش برای مردم راحت باشد، فراهم کند، به همین منظور بانک اطلاعات سازمانهای غیر دولتی در دستور کار این دفتر قرار گرفت.
 
مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی ستاد با بیان اینکه ستاد سامانهای به نام سامانه ملی اطلاعات مبارزه با مواد مخدر دارد که حاوی کلیه اطلاعات حوزههای مبارزه اعم از مقابله، درمان، پیشگیری، مشارکتهای مردمی و... است، تصریح کرد: بانک اطلاعات سازمانهای غیر دولتی یکی از موضوعات این سامانه است و چند بخش دارد، یک بخش آن لیست مراکز مجاز است که در راستای آن، مکاتبهای با استانها انجام شد تا آنها کلیه مراکز مجاز خود را اعلام کنند. تاکنون اطلاعات و مشخصات مراکز مجاز 13 استان از جمله تهران شرق، اصفهان، اصفهان خراسان جنوبی، کرمانشاه، بوشهر، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، قزوین، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان و گلستان در این بانک وارد شده است.
 
موسویچلک اظهار امیدواری کرد: تلاش داریم تا پایان سال، اطلاعات کلیه مراکز مجاز فعال در حوزههای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب عرصه مبارزه با مواد مخدر به این بانک وارد شود.
 
وی افزود: پس از وارد شدن مشخصات کلیه مراکز استانهای کشور، طبق توافقی که در آخرین جلسه ستاد صورت گرفت کلیه دستگاهها موظفند هنگام صدور مجوز، پروانه فعالیت را برای دبیرخانه شورا ارسال کنند، این امر باعث میشود برای هر مرکزی که پروانه تمدید یا صادر میشود، ما نیز در جریان باشیم و بلافاصله از طریق استانها، مراکز را به روز کنیم. این بانک اطلاعاتی کمک میکند مردم با مراکز مجاز در استان خود آشنا شوند.
 
وی بیان کرد: بخش دوم بانک شامل اسناد، قوانین، مقررات، آییننامهها و دستورالعملهای مرتبط با سازمانهای غیر دولتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر است تا مردم، کارشناسان و افراد ذیربط بتوانند از این طریق به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
 
موسوی افزود: بخش سوم بانک شامل معرفی اجمالی از برنامهها و فعالیتهای مراکز برای آشنایی بیشتر مردم است و بخش آخر نیز معرفی منابع علمی و اطلاعات علمی در ارتباط با مشارکتهای اجتماعی و سازمانهای غیر دولتی است.
 
وی گفت: تلاش داریم تا پایان سالجاری همه مراکز مجاز استانها را به این سامانه وارد کنیم، بدون شک داشتن این اطلاعات و در دسترس بودن برای کارشناسان، مسئولین و مردم میتواند مفید باشد تا آنان از ظرفیتهای غیر دولتی بر حسب نیاز به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار