مشاور وزیر بهداشت در موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت:

پزشکان و بهیاران نقش بسزایی در پیروزی جنگ هشت ساله داشتند/ کوتاهی در بازگو کردن رشادت‌های بهداری رزمی

سردار فتحیان در جلسه کارگروه بهداری رزمی وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشکان نقش موثری در افزایش روحیه رزمنگان داشتند، گفت: پزشکان و پرستاران در پیروزی جنگ هشت ساله مانند رزمنگان، جهاد اکبر کردند که نباید از رشادت، ایثار و از خودگذشتی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس غافل بود.
کد خبر: ۲۵۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ - 27September 2017

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «نصر الله فتحیان» مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در جلسه کارگروهی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که عصر امروز (چهارشنبه پنجم مهرماه) با حضور پزشکان، متخصصین و شورای بهداری رزمی دفاع مقدس که در سالن جلسات وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید (محسن حججی) اظهار داشت: نمیدانم چه رمز و رازی در دفاع مقدس است که جوانان نسل امروز با الگوگیری از رزمندگان حماسه ساز آن دوران در زمان حاضر که دشمنان قرآن و اسلام قصد بر نابودی اسلام دارند لباس رزم بر تن می کنند و خارج از مرزهای کشور با یزیدیان می جنگند. مصداق بارز نسل ایثارگر جوان امروز همین شهید محسن حججی است که با شهادت خود فضای کشور را به فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از دفاع مقدس است متبرک کرد.

فتحیان در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از جامعه پزشکی حاضر در جلسه که از ابتدای شروع جنگ تا به این لحظه در خدمتگزاری به مردم داوطلب و آماده بودند، گفت: نباید از نقش کلیدی پزشکان، پرستاران و بهیاران در دوران جنگ غافل بود و هدف از برگزاری چنین جلساتی بازگو کردن گوشه ای از ایثارگری و جانفشانی های جامعه پزشکی در دوران جنگ و راه جویی در مورد بهتر خدمت رسانی به مردم در زمان حاضر است.

وی در ادامه گفت: در دیداری که اسفند ماه سال قبل در قالب کاروان راهیان نور در مناطق جنگی به محضر مقام معظم رهبری مشرف شدم، ایشان فرمودند (هر ملت سرمایه ای دارد، و بزرگترین سرمایه ملت ما فرهنگ ما است و  یکی از ویژگی های فرهنگ ما روحیه جهادی است که هشت سال جنگ تبلور روحیه جهادی است. باید این روحیه را حفظ کرد و به نسل های آینده انتقال داد).

فتحیان در ادامه جلسه به معرفی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت پرداخت و گفت: هدف از تشکیل این موسسه تدوین دستاوردهای علمی و تخصصی و تجربیات مادی و معنوی بهداری دفاع مقدس و انتقال این دستاوردها به نسل آینده به خصوص جوانان تحصیلکرده در گروه پزشکی است.

فتحیان ماموریت های موسسه بهداری رزمی را ادامه ی ماموریت های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ماموریت های این موسسه کامل کننده فعالیت های ارزشمندی است که پزشکان در جنگ تحمیلی داشتند که عبارتند از ثبت، پژوهش و تدوین دستاوردهای علمی و تخصصی، حفظ و بهره برداری از حماسه های جاودانه بهداشت، امداد و درمان در دوران دفاع مقدس و انتشار آثار ارزشی، فرهنگی و اجتماعی نظام سلامت کشور و احیای ارزش ها و جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن این آثار.

مشاور وزیر بهداشت در موسسه بهداری رزمی در پایان حوزه ها و وظایف شان را قرائت کرد و حوزه آموزش و پژوهش را شامل: تشکیل اولین جلسه هیئت تحریریه فصلنامه موسسه با حضور 40 نفر از اساتید و متخصصان و پژوهشگران با سابقه بهداری دفاع مقدس و سه نفر از وزرای سابق بهداشت و درمان، جمع آوری مقالات و مطالب مورد نیاز برای درج در پیش شماره بخش علمی پژوهشی و بخش فرهنگی ترویجی فصلنامه، آماده سازی جهت انتشار فصلنامه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت و مقدمات راه اندازی مرکز تحقیقات بهداری رزمی و تدوین برنامه عملیاتی این حوزه تا پایان سال جاری دانست.

وی به حوزه فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی نیز اشاره کرد و گفت: این حوزه نیز شامل بخش  راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی جامعه موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و  آماده سازی، نصب و بهره‌برداری از بخش سخت افزاری و زیر ساختی دیتاسنتر و اپلیکیشن های مختلف مورد نیاز است.

این مقام مسئول حوزه فرهنگی هنری را نیز مشتمل بر برگزاری اولین یادواره ملی شهدا و ایثارگران داروسازی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام راحل و تدوین و انتشار ویژه نامه اولین یادواره شهدای داروساز،تشکیل بانک اطلاعات قریب به 3500 نفر از شهدای بهداری دفاع مقدستشکیل بانک اطلاعات عکس، فیلم و مستندات و بانک کتاب های بهداری دفاع مقدس، تولید مستند تلویزیونی شهید دکتر محمد مهدی فقیهی و مجموعه کلیپ 26 شهید داروساز کشور دانست.

 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها