حجت الاسلام شهیدی عنوان کرد

تحصیل 31 درصد نخبگان شاهد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا/ وجود 8 هزار نخبه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین نمایشگاه دستاوردهای نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر گفت: 31 درصد از فرزندان شاهد و ایثارگر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند که باعث افتخار بنیاد شهید است.
کد خبر: ۲۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ - 24August 2014

تحصیل 31 درصد نخبگان شاهد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا/ وجود 8 هزار نخبه

به گزارش خبرنگار جهاد و شهادت خبرگزاری دفاع پرس،  حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز طی مراسمی اولین نمایشگاه دستاورد های نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر را افتتاح کرد.

در این مراسم که با حضور رئیس مرکز نخبگان شاهد و ایثارگر برگزار شد، حجت الاسلام شهیدی با تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، دو بزرگمرد انقلابی کشور گفت: در یک سال اخیر با توجه به سخنان امام راحل درباره نسل آینده انقلاب، اولیت کار خود را به نسل جوان اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تکیه به نسل آینده انقلاب داشت، تصریح کرد: از روزی که در بنیاد شهید کار را شروع کردیم اعتقاد داشتیم که نسل جوان باید خود، بنیاد شهید را اداره کنند. بر همین مبنا مرکز دانش پژوهان را تشکیل دادیم.

معاون رییس جمهور افزود: حتی ملاقات های روزهای اولیه مسئولیتم را با نمایندگان مجلس حذف کردم اما با تشکل ها دیدار داشتم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود 8 هزار نخبه ایثارگر و شاهد در کشور وجود دارد، بیان داشت: فرزندان شهدا بنیاد شهید را به خوبی می شناسند چون عضو بنیاد هستند بنابراین باید مرکزی شکل می گرفت تا از این افراد استفاده شود.

وی به برخی چهره های دولت اشاره کرد و آنان را جزء از خانواده ایثارگران دانست و بیان کرد: آقای ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فرزندان شهدا هستند. دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان برادر شهید و از وزرای موفق دولت و دکتر جهانگیری برادر دو شهید هستند.

حجت الاسلام شهیدی به "توانمند سازی" و "جانشین پروری" در بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: 31 درصد از فرزندان شاهد و ایثارگر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند که باعث افتخار بنیاد شهید است. موضوع تجربه در کنار تخصص از نیز موضوعات مهم است که مرکز دانش پژوهان باید تجربیات خود را برای اماده سازی نخبگان به نسل های جوان منتقل کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید مرکز دانش پژوهان چنان بدرخشد تا سازمان ها وزارتخانه های از آن درخواست نیرو کنند.

لازم به ذکر است اختتامیه نمایشگاه 6 شهریور ماه در سالن رسول زاده بنیاد شهید با معرفی غرفه ها و برنامه های برتر به کار خود پایان می دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار