رئیس کل دادگستری تهران تأکید کرد

رسیدگی به پرونده‌های مسن در اولویت دادگستری

رئیس کل دادگستری تهران با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های مسن باید در اولویت ویژه قرار بگیرد، گفت: چنانچه موجودی پرونده‌ها در شعب کاهش نیابد، رفته رفته از مسیر عدالت دور خواهیم شد.
کد خبر: ۲۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱ - 24August 2014

رسیدگی به پرونده‌های مسن در اولویت دادگستری

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری تهران، "غلامحسین اسماعیلی" رئیس کل دادگستری استان تهران در جمع قضات حوزه قضائی شهرستان قدس فلسفه این نوع بازدیدها را آشنایی بیشتر با همکاران و عملکردهای مثبت آنها و همچنین بررسی مشکلات احتمالی و انجام اقدامات لازم در جهت رفع آنها عنوان کرد.

وی افزود: ارتکاب گناه و قرار گرفتن در معرض وسوسههای شیطانی دلهای ما را آلوده و از خدا دور میکند، ولی باید اطمینان داشته باشیم که خداوند در هر حال ما را میبیند و هر لحظه شاهد اعمال و رفتار ماست، لذا باید در عملکردمان دقت و مراقبت لازم را داشته باشیم و چنانچه این حدیث در زندگی فردی و اجتماعی مدنظر قرار بگیرد به طور قطع اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: خوشبختانه این حوزه قضائی جزو حوزههای قضائی خوب ما در سطح استان است که کمبودهایی نیز در این رابطه مطرح است که باید در جهت رفع آن ها در حد مقدورات تلاش شود.
 
وی تصریح کرد: یکی از این مشکلات مهم، وجود پروندههای زیاد در برخی از شعب است که در جهت کاهش آن بایستی برنامهریزی دقیق کرد و توجه داشته باشیم که چنانچه موجودی پروندهها در شعب اعم از دادگاه و دادسرا کاهش نیابد از مسیر عدالت دور خواهیم شد و این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت به ویژه لازم است رسیدگی به پروندههای مسن در این رابطه در اولویت خاص قرار بگیرد.
 
در ادامه، رئیس کل دادگستری استان تهران از قسمتهای مختلف دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قدس بازدید و از نزدیک با همکاران قضائی و اداری دیدار و گفتوگو کرد.
 
همچنین در ابتدای این بازدید کریمی نژاد رئیس دادگستری و اصغری معاون دادستان شهرستان قدس گزارشی از عملکرد و مشکلات پیش رو را ارایه کردند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار