سردار سرتیپ بسیجی «کارگر»:

شهید «حججی» دانش‌آموخته مکتب دفاع مقدس است/ نگذاریم دفاع مقدس فراموش شود

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شهید «حججی» یکی از دانش‌آموختگان مکتب دفاع مقدس است گفت: دفاع مقدس امروز تنها به ایران تعلق ندارد بلکه به تمام آزادی‌خواهان دنیا تعلق دارد.
کد خبر: ۲۵۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹ - 27September 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با حضور در برنامه اشراق و با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه با رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور آغاز شده و تا 2روز آینده ادامه دارد.
 
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: حضور و روایتگری فرماندهان از دوران دفاع مقدس در نماز جمعه از دیگر برنامه‌‎های هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: فردا روز جانبازان و ایثارگران است که برنامه غبارروبی 19 هزار مزار شهید در سراسر کشور با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دستور کار داریم.

سردار کارگر با بیان اینکه سال جاری هفته دفاع مقدس حال و هوای معنوی ویژه ای داشت، افزود: تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم حال و هوای معنوی ویژه ای را در کشور ایجاد کرد. هر چه داریم از حماسه حسینی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به تشییع شهید محسن حججی، گفت: هر چه امروز داریم به برکت دفاع مقدس است. امام خمینی (ره) دفاع مقدس را به یک الگو تبدیل کرد. لذا دفاع مقدس امروز تنها به ایران تعلق ندارد بلکه متعلق به همه آزادیخواهان دنیا است. شهید حججی نیز یکی از دانش آموخته مکتب دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس بسیار پرشور اجرا شد. گفتنی است که دفاع مقدس به یک هفته اختصاص ندارد و در 365 روز سال با برگزاری یادواره شهدا گرامی داشته می‌شود.

سردار کارگر اذعان کرد: معتقدم که جوانان امروز از جوان‌‎های دوران دفاع مقدس بهتر هستند زیرا با وجود تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی در راه شهدا هستند. با یکی از مسئولین کشور صحبت می‌کردم و گفتم که ما در دوران دفاع مقدس حرف زدیم و این جوانان عمل کردند.

وی با بیان این نکته که با وجود آتش جنگ در کشورهای اطراف کشور ایران دارای امنیت است و از این بابت باید خداراشکر کنیم افزود: شهدا به حرف هایشان عمل کردند. خدا را شکر می کنم در این زمان زندگی و وجود شهدا و رزمندگان را درک کردم.

 سردار کارگر با توصیف حال و هوای دفاع مقدس در ماه محرم بیان کرد: محرم در دفاع مقدس حال و هوای خاصی داشت. برخی عملیات ها در محرم بودند و  حال و هوای هیئت ها را می توانستیم در جبهه ها ببینیم. بسیاری از مداحان ما در جبهه تربیت شدند. دفاع مقدس یک تحول بزرگ در کشور ما بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: از ابتدا ما از سوی دشمنان با تهدید و تحریم رو به رو بودیم اما اقتصاد مقاومتی را همان در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم. در جبهه ها هر هفته محرم بود. یاد امام حسین(ع) و عزاداری به خصوص در شب های عملیات همواره برقرار بود و رزمندگان با این حال و هوا در خط حاضر می شدند.

سردار کارگر تصریح کرد: اکثر شهدا لحظه های آخر یا حسین گویان به شهادت می رسیدند. عزاداری های جبهه از روی اخلاص بود. اینکه می گویند خون گریه می کنند به واقع رزمنده ها خون گریه می کردند. حال و هوای جبهه در ایام محرم پر شور وپر شعور بود.

وی بیان کرد: شاید خیلی از مطالبی که وعاظ در کودکی برای ما می گفتند را درک نمی کردیم تا اینکه در دفاع مقدس تجربه کردیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به وظایف مردم در قبال شهدا و دفاع مقدس گفت: نباید بگذاریم دفاع مقدس فراموش و تحریف شود. از مردم می خواهیم به ما در این کار کمک کنند. مردم همیشه پای کار هستند و امروز دیدیم که چگونه پیش از شروع مراسم تشییع شهید حججی در صحنه حضور یافتند.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی و تولید محتوای مناسب برای نسل امروز بیان داشت: ما در انتشار ارزش های دفاع مقدس به جناح های سیاسی کاری نداریم. اعتقاد داریم دفاع مقدس کلید وحدت است و همه در آن سهم دارند. برخی در دفاع مقدس شهید شدند برخی در پشت جبهه ها دعا کردند و برخی پشتیبان رزمنده ها بودند همه این افراد در دفاع مقدس نقش داشتند. سال گذشته بیش از شش میلیون نفر به راهیان نور رفتند و در افق جمهوری اسلامی ایران بنا داریم این امار را به ده میلیون نفر برسانیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها