حجت الاسلام مرتضوی:

دانش‌آموزان با علم‌آموزی همراه با معرفت ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

سرمربی نظام صالحین بسیج دانش‌آموزی شاهرود گفت: امروز وظیفه همه ما حرکت در مسیر شهدا و توجه به وصیت‌نامه آنهاست و دانش‌آموزان با تحصیل علم و دانش همراه با معرفت و بصیرت می‌توانند ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.
کد خبر: ۲۵۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ - 28September 2017

دانش آموزان با علم آموزی همراه با معرفت ادامه دهنده راه شهدا باشندبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام سیدرضا مرتضوی در نشست هفته دفاع مقدس واحد امیدان خرقانی بسیج دانش‌آموزی حوزه ایمان که در نمازخانه دبستان شیخ ابوالحسن خرقانی شاهرود برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم، با بیان اینکه این امنیت و آرامش را به برکت مجاهدت رزمندگان در دوران دفاع مقدس داریم، اظهار داشت: اگر آن جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها نبود معلوم نبود امروز در چه وضعیتی قرار داشتیم و شاید از بسیاری از کشور‌های اطراف، بدبخت‌تر و ناامن‌تر بودیم.

وی با اشاره به برکات فراوان دفاع مقدس افزود: امام راحل در بیانات مختلف خود به این دستاورد‌ها اشاره می‌کنند که این جنگ تحمیلی هرچند ویرانی و شهادت داشت، اما رویش‌ها و برکات فراوانی را برای ملت ما به ارمغان آورد.

مرتضوی ادامه داد: شعار ما می‌توانیم در جنگ هشت ساله به ظهور رسید و ما توانستیم با دست خالی در برابر دشمن با تمام امکانات نظامی و تسلیحاتی و اطلاعاتی مقاومت کنیم و بتوانیم به بسیاری از تجهیزات نظامی با استعداد و تلاش جوانان کشور دست یابیم که امروز این انرژی هسته‌ای و این موشک‌ها و سایر تجهیزات از برکت همان استعداد و شکوفا شدن آن‌هاست.

وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، ما دفاع کردیم و دشمن تهاجم کرد و به دنیا نشان دادیم که ما برای این می‌جنگیدیم که از کشورمان دفاع کنیم و قصد کشورگشایی و حمله به کشوری را نداشته‌ایم.

سرمربی نظام صالحین بسیج دانش آموزی با بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس تاکید کرد: امروز وظیفه همه ما حرکت در مسیر شهدا و توجه به وصیت‌نامه آنهاست و شما دانش آموزان با تحصیل علم و دانش همراه با معرفت و بصیرت می‌توانید ادامه دهنده راه شهدا باشید.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان از علم و دانش ما هراس دارند، گفت: اگر ما به دنبال علم می‌رویم برای پیشرفت و تعالی و رشد کشورمان است؛ اما دشمنان ما این را نمی‌خواهند؛ چرا که اگر ما قدرتمند شویم باید ما را به عنوان یک قدرت قبول کنند؛ درحالی‌که این را نمی‌خواهند؛ اما ما تلاش خود را کرده ایم و به این اقتدار دست یافته ایم.

مرتضوی با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد؛ چرا که کار‌های خوب در آن دوران کم‌رنگ و کار‌های زشت زیاد شده بود و همین سبب شده بود که جامعه اسلامی به سمت انحراف برود.

وی عنوان کرد: امروز نیز دشمن می‌خواهد با ترویج کار‌های زشت در جامعه به اهدافش برسد؛ اما شما دانش آموزان باید مراقب باشید و در مسیر خواسته‌های دشمنان حرکت نکنید.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با بیان اینکه درس خواندن و گوش کردن به سخنان معلم و پدر و مادر از کار‌های خوب و معروف است، افزود: شما دانش آموزان باید قدر خانواده‌های خود را بدانید؛ زیرا شما را پرورش داده اند و به این مرحله رسانده‌اند و بعد از این هم مراقب شما هستند؛ بنا بر این با گوش کردن به سخنان آن‌ها و خدمت به پدر و مادر باید این زحمات را جبران کنید.

وی با گرامیداشت ایام محرم، بر لزوم بهره بردن از این ایام برای خودسازی فردی و اجتماعی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار