سردار سلامی در مراسم تشییع شهید حججی:

شهید حججی محاسبه و قضاوت‌ دشمن را تغییر داد/ جوانان ما مهیای نبردی بی‌پایان تا انتهای سقوط باطل‌اند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روح جهاد و شهادت‌طلبی در این سرزمین دوباره ساری و جاری شد؛ این شهید بزرگوار محاسبات و معیارهای قضاوت دشمنان ما را در مورد نسل جوان تغییر داد.
کد خبر: ۲۵۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ - 28September 2017

شهید حججی محاسبه و قضاوت‌ دشمن را تغییر داد/ جوانان ما مهیای نبردی بی‌پایان تا انتهای سقوط باطل‌اندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان،‌ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم وداع با پیکر شهید محسن حججی در نجف آباد، اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید امروز تا عرش اعلاء بدرقه می‌شود و در جوار رحمت حق آرام و روزی می‌گیرد، این شهید یک مرد آسمانی و یک شهید کامل عاشورایی است.

وی افزود: محسن حججی، فرزند رهبر انقلاب و ملت ایران است. این شهید بزرگوار روح عاشورا را دوباره در کالبد این ملت زنده و بعثتی در قلب‌ها ایجاد کرد.

سردار سلامی با بیان این که شهید حججی آرمان‌های انقلاب اسلامی را بار دیگر احیا کرد، ادامه داد: روح جهاد و شهادت‌طلبی در این سرزمین دوباره جاری شد. این شهید بزرگوار محاسبات مادی و معیارهای قضاوت دشمنان ما را در مورد نسل جوان و ملت ایران تغییر داد. آن‌ها که فکر می‌کردند، ملت ایران از تعقیب آرمان‌هایشان خسته شده‌اند، این دریای بی‌کران و خروشان جمعیت عاشق و دلداده را در تهران، مشهد مقدس، اصفهان و نجف آباد را ببینید که اعجاز یک شهید چگونه یک ملت را به حرکت در می‌آورد و انقلابی نوین در قلب‌ها و ذهن‌ها ایجاد می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهید حججی حجت‌های بزرگی برای ما به همراه داشت. وی جوانان ما را مهیای نبردی بی‌پایان تا انتهای سقوط باطل کرد.

وی با اشاره به جانفشانی جوانان کشورمان در برابر دشمنان اسلام، گفت: جنگ تحمیلی که طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن 20 به شمار می‌رود. دنیای استکبار به سرزمین‌های جمهوری اسلامی تهاجم آورد و سرانجام این جنگ با پیروزی این ملت به پایان رسید. شهادت و جانفشانی جوانان برومند کشور و صبوری خانواده‌هایشان، عامل پیروزی ما در این نبرد بود و این راه ادامه دارد. شکوه شهادت عامل اصلی پیروزی‌های ما در این تاریخ نزدیک به چهل سال نبرد نابرابر با دنیای استکبار شده است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: حججی‌ها به ما نشان دادند، تنها راه سعادت ما در تبعیت از افق‌های بلند اندیشمندانه و حکیمانه رهبرمعظم انقلاب است که با منطق وحی با جهان سخن می‌گوید و در جستجوی سعادت و آزادی مسلمان از اسارت و بردگی طاغوت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر ما امروز در حال تبدیل شدن به یک قدرت تراز اول جهانی هستیم، اگر توانستیم ظرف مدت 40 سال گذشته، تمام تهاجمات استکبار را خاموشم کنیم، اگر توانسته‌ایم، گورستانی برای دفن آرمان‌ها و آرزوهای دشمن بسازیم، به برکت شهادت شهدای دفاع مقدس و حججی‌هاست.

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم که کشورهای اسلامی به میدان جهاد علیه مستکباران تبدیل شده است و جوانان مسلمان جهان با الهام از انقلاب اسلامی مستکباران را تعقیب می‌کنند، پیامد و بازتاب‌ شهادت‌ شهدای دفاع مقدس به عنوان حجت‌های بزرگ سرزمین ما است.

سردار سلامی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ علیه ایران، اظهار داشت: شنیدیم که رئیس جمهور آمریکا چگونه عاجزانه از ظهور یک قدرت جدید به نام اسلام در ایران سخن می‌گفت. هر چند که کلام رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایرانیان اهانت آمیز بود اما اعتراف عاجزانه‌ای بود که تولد یک قدرت نوین در نظام جهانی به نام ایران در پرتوی اسلام را در بر داشت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را حامی تروریست نامید. در حالی که وی در چند ماه قبل در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که داعش به عنوان سنبل تکفیر و تروریسم، ساخته دولت آمریکا است. ما به رئیس جمهور آمریکا می‌گوییم که او باید تاریخ نزدیک خود را مطالعه کند. به ترامپ یادآور می‌شویم که در طول روند پیروزمندانه انقلاب اسلامی، روسای پیشین آمریکا تمام تلاش خود را کردند تا این انقلاب را نابود کنند، اما نتوانستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان می‌شویم به داستان صحرای طبس و مداخله نیروهای آمریکایی در آن بیابان نگاه کنند که از نیروهایشان چیزی جز یک مشت خاکستر باقی نماند. همچنین آن‌ها را به مرور تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی توصیه می‌کنیم که چگونه در برابر ملت ایران شکست خوردند.

سردار سلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، گفت: شما ملت ایران را در محاصره و تحریم‌های کامل اقتصادی جهان قرار دادید. تحریم و محاصره‌ای که تا به امروز هیچ کشوری تحت فشار آن قرار نگرفته است. می‌خواستی ملت ایران را فلج کنید و نظام جمهوری اسلامی را فرو بپاچید اما ملت ایران از دیوار اراده شما عبور کردند.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا، ادامه داد: شما دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور کردید اما دانشمندان ما توانستند سینه فضا را بشکافند. شما می‌خواستید ما از دانش هسته‌ای باز بمانیم اما جوانان ما ذره اتم را شکافتند و ایران هسته‌ای شد. همچنین می‌خواستید ما را از قدرت نظامی تخلیه کندی اما هر روز جوانان ایرانی پدیده شگرفی را در حفظ نظام به میدان آوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: آمریکا می‌خواست با تمرکز سیاسی، نظامی، تهاجم فرهنگی و عملیات‌های روانی و اقتصادی خود را بر قلب اسلام قرار دهید اما امروز در بیابان‌ها سرگردانید. رئیس جمهور آمریکا که نظام جمهوری اسلامی را غیردموکراتیک می‌داند، آیا امروز جمعیت بی‌کران در تشییع یک شهید را نمی‌بیند؟ توصیه ملت ایران به کسانی که شکوه و عظمت کشور ما را نمی‌بیند این است که به چشم پزشکی مراجعه کنند.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: دشمنان ایران می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند اما ما به آن‌ها می‌گوییم، هر کسی که از موشک‌های ما می‌هراسد به پناهگاه برود.

وی با بیان این که به رئیس جمهور آمریکا توصیه می‌کنیم که واقعیت جامعه اسلامی ایران را ببیند، گفت: آقای رئیس جمهور این را بدانید که جهان بسیار بزرگ‌تر از آمریکا است و آمریکا بسیار کوچک‌تر از جهان است. همچنین ایران بسیار بزرگ‌تر و با شکوه‌تر از دامنه قدرتی است که شما تصور می‌کنید. از شما سوال می‌کنم که شما در کجای تحولات این منطقه قرار دارید، به جز این که به حاشیه رانده شده‌اید. بهتر است شما به عنوان رئیس جمهور آمریکا به فکر گره‌گشایی از بحران‌های جامعه آمریکا باشید که گرفتار آن هستید. همچنین به فکر 38 هزار جوانی باشید که به خاطر بحران هویت خودکشی می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما زندگی خود را براساس تعامل با آمریکا بنا نکرده‌ایم. همچنین حیات و زندگی ملت ایران، مستقل از برجام است. اگر شما می‌خواهید برجام را نقض کنید، بدانید که ما هم همین را می‌خواهیم زیرا ما بدون برجام با آزادی عمل بهتری پیش خواهیم رفت. اگر برجام برای آمریکا تنها گزینه است باری ما اصلا گزینه نیست. ما فرض می‌کنیم در جغرافیای سیاسی جهان و نقشه سیاسی این عالم، واقعیتی به نام آمریکا وجود ندارد. این فرض ما است و با این فرض زندگی می‌کنیم.

سردار سلامی با اشاره به لحاظات پایانی تشییع شهید حججی، اذعان کرد: ملت ایران امروز با جسم شهید حججی وداع کردند اما بدانید که آرمان‌های او در قلب‌های ما تا ابد می‌ماند. به ملت ایران و به ویژه خانواده شهید حججی، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم که این شهید فخر عالم اسلام است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار