اولین‌های دفاع مقدس/ 83

تجاوز آمریکا به کشتی باربری ایران

در حالی که رئیس جمهور وقت ایران در سال 66 به سازمان ملل رفته بود آمریکا به منظور تحت الشعاع قرار دادن سخنان وی؛ حمله‌ای به کشتی باربری ایرانی را در دستور کار قرار داد.
کد خبر: ۲۵۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰ - 29September 2017
تجاوز آمریکا به کشتی باربری ایران

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در زمانی که ملت شهید پرور ایران هفت سال مقاومت و دفاع مقدس و مظلومانه خود را پشت سر می گذاشت، درست در 31 شهریور 1366 زمانی که رییس جمهور ما به منظور رساندن ندای مظلومانه این ملت در سازمان ملل حضور یافته بود، امپریالیزم آمریکا به منظور مخدوش نمودن روند فعالیت های دبیر کل سازمان ملل در شناسایی متجاوز و تحت الشعاع قرار دادن حضور ایشان در سازمان ملل و نیز جهت سرکوب نمودن صدای رسای ملت قهرمان ایران، دست به جنایت تازه ای زد و با حمله به کشتی صرفا باری – تدارکاتی (ایران – اجر) که در تملک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و در آب های آزاد بین المللی در مسیر بندرعباس به بوشهر حرکت می نمود به بهانه ای واهی و اینکه در خلیج فارس مشغول مین گذاری بوده است سند تازه ای از جنایات خود را به افکار بیدار جهانیان ارایه داد.

پی آمد این حادثه پنج شهید و چهار مجروح از سی سرنشین این کشتی باربری بود که جملگی از پرسنل فداکار نیروی دریایی بودند. آمریکا به این جنایات اکتفا نکرد و با جلوگیری از کمک رسانی به خدمه کشتی آسیب دیده «ایران – اجر»و نیز جلوگیری از یدک کشی ایران به تجاوز خود تداوم بخشید. تروریست ها و دزدان دریایی از این هم پا فراتر نهادند و با ربودن 25 خدمه این کشتی ماهیت پلید خود و نیز جانبداری بی چون و چرای خود از رژیم عفلقی عراق را به ثبوت رساندند. آمریکا با اقدامی شتاب زده کشتی تجاری «ایران – اجر»را منهدم نمود تا ضمن محو این سند جنایت، سرپوشی بر حقانیت جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی جهان بگذرد و خوی وحشیانه خود را هرچه بیشتر به اثبات برساند.

اقدام آمریکا در حمله به کشتی «ایران- اجر» و انهدام این کشتی غیر نظامی نقص آشکار تمام قوانین و کنوانسیون های بین المللی حقوقی دریاهاست.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار