اولین‌های دفاع مقدس/ 84

آغاز عملیات مین‌روبی توسط نیروی دریایی

عملیات مین روبی توسط واحدهای قدرتمند نیروی پرتوان دریایی از تاریخ جمعه 23 مرداد ماه 1366 آغاز گردید.
کد خبر: ۲۵۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ - 29September 2017
آغاز عملیات مین‌روبی توسط نیروی دریایی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، عملیات مین روبی توسط واحدهای قدرتمند نیروی پرتوان دریایی از تاریخ جمعه 23 مرداد ماه 1366 آغاز گردید و ناوگان مین روب نیروی دریایی شامل اسکادران، بالگرد، غواصان و شناورهای مین روب با جدا شدن از بنادر و سواحل جنوب، عملا ماموریت خود را با مین روبی و پاکسازی شروع کرد.

ناوگان مین روب نیروی دریایی پس از عبور از آب های ساحلی در ادامه عملیات ویژه مین روبی خود، وارد مناطق بسیار حساس و آلوده به مین دریای عمان شده و در مسیر خود از سواحل خورفکان امارات متحده عبور کردند.

بالگردهای مین روب که مجهز به سونار مین یاب، فرستنده موج صوتی، دستگاه های مین یابی بودند عملیات تجسس سطحی، ضد سطحی و نجات را به عهده داشتند.

در کنار اسکادران هوایی نیروی دریایی، ناوگان اسکورت نیز به کار گرفته شد. چند گروه از غواصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات خنثی سازی مین های موجود در آب های دریای عمان را در عملیات مزبور به عهده داشتند. در این عملیات اگر یک مین کشف می شد از نوع ساخت آن مشخص می گردید که توسط چه نیرویی در آنجا کار گذاشته شده بود و نیروی دریایی به احتمال قوی به این مورد دست یابی خواهد کرد.

عملیات مین روبی با قابلیت کنترل به فاصله چهارصد تا پانصد کیلومتر از آب های مناطق جنوبی صورت گرفت. عملیات قرنطینه دریایی نیز در پاکسازی آب های مورد نظر، جهت تکمیل عملیات انجام می گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار