اولین‌های دفاع مقدس/ 86

ورود سپاه به عملیات دریایی

در شهریور 1365 نبردی دریایی بین ایران و عراق رخ داد که به عملیات کربلای 3 موسوم شد. با اجرای این عملیات محدود در دریا فصل جدیدی در جنگ تحمیلی به وجود آمد و عنصر تازه‌ای وارد معادله و موازنه گردید.
کد خبر: ۲۵۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 29September 2017
ورود سپاه به عملیات دریایی
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در شهریور 1365 نبردی دریایی بین ایران و عراق رخ داد که به عملیات کربلای 3 موسوم گردید. با اجرای این عملیات محدود فصل جدیدی در جنگ تحمیلی باز به وجود آمد و عنصر تازه ای وارد معادله و موازنه گردید. که پس از آن در جنگ های محدود ایران و آمریکا در خلیج فارس اهمیت حیاتی خود را نشان داد. این عنصر، حضور عملیاتی سپاه در میدان دریایی جنگ تحمیلی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از شش سال حضور مداوم و رو به توسعه در جنگ های زمینی بین ایران و عراق و پس از دو سال و نیم تجربه عملیات آبی و خاکی تجربه جنگ دریایی را شروع کرد.

جنگی که لا جرم ویژگی های خاص از نوع جنگ های زمینی سپاه را همراه داشت. از جمله اینکه نظیر عملیات زمینی در شرایط فقدان کمترین امکانات ضروری بایستی برابری و ابتکاری متکی باشد که تنها میزان عالی از ایمان بصیرت، اراده جهاد، جسارت و شهادت طلبی در نیروهای عمل کننده می توانست آن را عملی و محقق سازد.

در کنار ماموریت محوله در فاو نیروی دریایی سپاه همچنین ماموریت یافت که همزمان به دو اسکله البکر و المیه عراق تک کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار