محمد صالح جوکار :

فعالیت دبیرخانه نم در ماجرای سوریه قابل قبول نیست/ ایران می تواند جبهه مستحکمی در برابر ماجراجویی های آمریکا ایجاد کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فعالیت دبیرخانه نم قابل قبول نیست، گفت: ایران می تواند با دیپلماسی فعال در این زمینه جبهه مستحکمی در مقابله با ماجراجویی های آمریکا در منطقه ایجاد کند.
کد خبر: ۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹ - 01September 2013

فعالیت دبیرخانه نم در ماجرای سوریه قابل قبول نیست/ ایران می تواند جبهه مستحکمی در برابر ماجراجویی های آمریکا ایجاد کند

محمد صالح جوکار، نماینده یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به ظرفیت های ریاست ایران بر کشورهای جنبش عدم تعهد گفت: کشورهای عدم تعهد ظرفیت های خوبی دارند و ایران می تواند مجموعه کشورهایی را در مقابل ماجراجویی های آمریکا در منطقه بسیج کند و آمریکایی ها را از این رفتار نابخردانه ای که بر اساس آن احتمال وقوع جنگ های متعددی در منطقه می رود، باز دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما در این زمینه به طور جد باید فعال باشیم و اگر دبیرخانه نم فعال باشد می تواند کارایی خوبی در زمینه سیاست خارجی داشته باشد.

وی افزود: البته در کنار این موضوع عوامل بازدارنده دیگری نیز وجود دارد که باید آن ها را نیز تقویت کنیم. ظرفیت جریان مقاومت در منطقه و کشورهایی که از آن حمایت می کنند یکی از این موارد است. جریان مقاومت نیز عامل بازدارنده مهمی در منطقه است که باید در جهت تقویت این جریان در منطقه گام های جدی و اساسی برداشته شود.

جوکار با بیان اینکه فعالیت دبیرخانه کشورهای عدم تعهد در ایران قابل قبول نیست، اظهار داشت: فعالیت دبیرخانه کشورهای عدم تعهد با توجه به اینکه ایران ریاست آن را بر عهده دارد، قابل قبول نیست و باید دیپلماسی فعال تری در این زمینه بوجود آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: ماجراجویی های آمریکا به اصل انقلاب ما باز می گردد. واقعا آنچه در منطقه در حال وقوع است رویارویی جبهه حق علیه باطل است. سوریه و امثال آن بهانه است و استفاده از سلاح های شیمیایی یک دروغ بزرگ است که می خواستند از آن بهره برداری سیاسی کنند. متنها ما باید در این زمینه  میدان داری بکنیم و با رایزنی، ارتباط و تعامل با کشورهای غیر متعهد جبهه مستحکمی در مقابله با استکبار ایجاد کنیم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار