حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی در همایش طلایه‌داران دفاع مقدس:

دنیاطلبان «جهاد» را خشونت‌طلبی و «انقلابی‌گری» را تندروی می‌نامند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی افراد آنچنان مشغول دنیا شده‌اند که جهاد را خشونت‌طلبی، روحیه انقلابی را تندروی و دلسوزی برای انقلاب را تخریب می‌دانند و به دامن کفر پناه برده‌اند.
کد خبر: ۲۵۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ - 28September 2017
برگزاری همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس استان زنجان
به گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «محمد حاج ابوالقاسم دولابی» نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس استان زنجان اظهار داشت: رسول گرامی اسلام فرمودند آنچه برای انسان می‌ماند نیت و هدف او است. کار شهدا اگر ارزشمند بوده و هست به دلیل نیت آنهاست و اگر این نیت در دل کسی که از کاروان شهدا بازمانده است، موج بزند، مقام او از مقام شهدا پایین‌تر نیست.

وی افزود: کسانی که به این آیه شریفه که «پروردگار ما الله است» اعتقاد داشتند و باور و اعتقادی را در دل خود پروراندند و به پای اعتقادشان ایستادند، شایستگی دارند که ملائکة الله بر آنها نازل شوند.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به معنای استقامت در سوره فصلت، گفت: استقامت ورزیدن به معنای استقامت از ماده قیام گرفته شده است و تلاش برای ایستادن است که در ترجمه فارسی ایستادگی است.

وی ادامه داد: کسانی که به این باور رسیدند که پروردگار ما الله است و بر روی پا ایستاده و آماده حرکت شدند موفق می‌شوند؛ اما کسانی که زود خسته و از ادامه راه منصرف می‌شوند و در مسیر راه ترجیح می‌دهند بنشینند و زمینگیر می‌شوند، اینها از کاروان شهدا جا مانده اند؛ اما کسانی که استقامت پیشه کنند، از کاروان شهدا جا نمانده اند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی باورهایی را که بر اساس آنها انقلاب شکل گرفته است، از دست بدهد، آن شخص توانایی مقاومت در برابر شیاطین را از دست می‌دهد و خسته می‌شود. این فرد می گوید آیا ایستادگی کافی و هزینه دادن بس نیست.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی افزود: شیاطین تلاش می‌کنند تا افراد از راه باز بمانند؛ امام حسین (ع) نمونه‌ای برجسته در این زمینه است، که افراد زیادی پیشنهاد کنار آمدن با یزید را به ایشان دادند؛ اما امام حسین (ع) در پاسخ آن‌ها فرمودند من را مخیّل به کشته شدن و ذلت پذیرفتن کرده‌اند، تا از هدف خود عقب‌نشینی کنم؛ اما مومن اجازه نمی‌دهد دشمن خدا او را به زانو درآورد.

وی بیان کرد: امام باقر (ع) فرمودند وقتی شیطان می گوید از پیش رو می آیم به منزله آخرت است و یاد مرگ و قیامت از ذهن انسان‌ها پاک شده و نسبت به آینده پرخطر بی تفاوت شوند. شیطان دنیا را در نظر انسان‌ها زیبا جلوه می‌دهد تا همه چیز را فراموش کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیطان می گوید با بندگان کاری می‌کنم که خوب‌ها در دیدگاه آنها زشت شود و امور زشت در نگاهشان زیبا جلوه کند، افزود: توجه به دنیا، فراموشی آخرت و واژگون شدن ارزش‌ها کار شیطان است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی گفت: برخی افراد آنچنان مشغول دنیا شده اند که جهاد را خشونت‌طلبی، روحیه انقلابی را تندروی و دلسوزی برای انقلاب را تخریب می‌دانند و به دامن کفر پناه برده‌اند.

وی استقامت را شرط قرار گرفتن در کاروان سید الشهدا (ع) عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مزار شهدای گمنام استان زنجان احیا شده و هر روز دلدادگان در مزار شهدا حضور می‌یابند و نیازهای معنوی خود را مرتفع می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هرگاه آمریکای جنایتکار دست از دشمنی بردارد، شاید رزمندگان بتوانند آرامش داشته باشند؛ اما امروز کافی است که جوانی که دارای بنیه اعتقادی ضعیف است، یک ساعت در پای ماهواره بنشیند؛ آن‌گاه دین و ایمان خود را از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: تا وقتی کمپین بدحجابی و بی‌حجابی راه‌اندازی می‌شود، رزمندگی به پایان نرسیده است و همراهی با شهدا ادامه دارد. شهدای مدافع حرم نشان دادند که فرصت برای رزمندگی باقی است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها