سردار علاماتی در برنامه خانواده تشریح کرد؛

ماجرای رزمنده‌ای که تاریخ ولادت و شهادتش عاشورا بود

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس درباره حال و هوای جبهه‌ها در ایام محرم گفت: برخی رزمندگان در ایام محرم نیز در جبهه بودند. حال و هوای معنوی خاصی در این ایام حکم‌فرما بود. رزمندگان در سنگرهای اجتماعی کوچک یا سنگرهای بزرگ جمع می‌شدند و به عزاداری می‌پرداختند.
کد خبر: ۲۵۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ - 28September 2017

ماجرای رزمنده‌ای که تاریخ ولادت و شهادتش عاشورا بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، ظهر امروز (پنج‌شنبه، ششم مهرماه) به همراه همسر و دختر خود در برنامه «خانواده» شبکه یک سیما حضور یافت.

سردار علاماتی در این برنامه با اشاره به روزهای نخست حضور خود در جبهه، اظهار داشت: 22 ساله بودم که به جبهه اعزام شدم و به مدت پنج سال خدمت کردم. مدتی بعد از اعزام به جبهه، ازدواج کردم و یک سال بعد خداوند فرزند دختری به من اعطا کرد.

وی در پاسخ به این سوال مجری که چگونه فرزند و همسر خود را رها کردید و به جبهه رفتید، گفت: در آن زمان حضور در جبهه و دفاع در برابر دشمن اولویت اول مردم بود. همچنین امام خمینی(ره) فرموده‌ بودند «جنگ در راس همه امور است»؛ ما نیز به عنوان سرباز این انقلاب وظیفه داشتیم به جبهه برویم و ادای تکلیف کنیم. مواقعی پیش می‌آمد که من چهار ماه به خانه نمی‌آمدم و همسرم در این مواقع پشتیبان من و خانواده‌مان بود.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در تشریح خاطره‌ای از ایام محرم در جبهه، عنوان کرد: همرزمی به نام «حسین» داشتم که وی در روز عاشورا به دنیا آمده بود. در سال 1361 در حالی که نیروها قصد داشتند محور پیرانشهر به سردشت را باز کنند، حسین در ظهر عاشورا به شهادت رسید.

وی افزود: برخی رزمندگان در ایام محرم نیز در جبهه بودند. حال و هوای معنوی خاصی در این ایام حکم‌فرما بود. رزمندگان در سنگرهای اجتماعی کوچک یا سنگرهای بزرگ جمع می‌شدند و به عزاداری می‌پرداختند و با عشق به امام حسین(ع) این ایام را سپری می‌کردند.

در ادامه، همسر سردار علاماتی بیان کرد: نبودِ همسرم در خانه سخت بود و باید برای فرزندانم نقش مادر و پدر را ایفا می‌کردم؛ اما می‌دانستم که ما نسبت به کشورمان وظایفی داریم. تمام امور خانه بر عهده خودم بود.  

دختر سردار علاماتی نیز در پایان این برنامه خاطرنشان کرد: نه به عنوان یک عضو از خانواده علاماتی، بلکه به عنوان یک شهروند باید بگویم که اگر ایثارگری و ازخودگذشتی ملت ایران نبود، امروز این استقلال را نداشتیم.

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار