در همایش در امتداد زینب(س) عنوان شد؛

ضرورت تبدیل مفاهیم دفاع مقدس به رفتار + تصاویر

آجیل ­چی گفت: باید مفاهیم دفاع مقدس و محوریت نگاه امام حسین(ع) را به رفتار تبدیل کنیم در این صورت است که انقلاب اسلامی ایران تا ظهور حجت(عج) تضمین خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱ - 28September 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، به مناسبت هفته دفاع مقدس و تبیین نقش زنان در خلق این حماسه عظیم و همچنین رسالت زنان در جنگ نرم همایشی با عنوان«در امتداد زینب» عصر روز گذشته در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آجیل چی پژوهشگر و فعال فرهنگی در این همایش با اشاره به این‌که از ابتدای صدر اسلام تا کنون جنگ و ستیز بین حق و باطل وجود داشته و دارد، اظهار داشت: نمونه امروز آن ایران و استکبار جهانی است.

وی افزود: ایران امروز ایجاد مدینه فاضله و حیات طیبه را برای اجتماع جهانی می خواهد، در حالی که استکبار با ارائه سبک زندگی برگرفته از لیبرالیسم و سوسیالیسم دنبال این است که مدل زندگی را در جهان به نفع خود تغییر دهد که این از مولف‌های جنگ نرم است.

آجیل‌چی در ادامه به ارتباط مبنایی انقلاب اسلامی ایران با قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: خداباوری و خدایاوری و نترسیدن از مرگ از جمله مولفه­ های قیام سیدالشهداء (ع) بود و رفتارهای انقلاب اسلامی الگوی برداشته شده از رفتار سیدالشهداء(ع) و واقعه کربلا است.

وی با تاکید بر این‌که امام حسین(ع) اصلاح امور امت جدش را در معارضه با مستکبران دوران خود می‌دانست متذکر شد: از دیگر مولفه های قیام کربلا استکبار ستیزی بود چون که مستکبران اجازه نمی‌دهند که حیات طیبه در عالم اجرایی شود و در هر لحظه سعی می‌کنند مدل زندگی خود را در جوامع منتشر و مردم را راضی کنند که به سبک زندگی آنان حرکت کنند.

آجیل‌چی در خصوص فلسفه دفاع مقدس و در انتقاد از کسانی که این دفاع را مروج خشونت می‌دانند، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، دفاع مشروعی بود که دقیقا با خشنونت مخالف است، این فلسفه دفاع در حرکت اباعبدالله الحسین(ع) نیز وجود دارد.

این فعال فرهنگی و پژوهشگر با تاکید بر این نکته که باید قیام و راه امام حسین(ع) را ادامه دهیم، گفت: اکنون به منظور احیای فرهنگ شهادت و جهاد باید جریان سازی نرم را در اجتماع انجام دهیم که این جزو وظایف زنان است چون که خدواند آنان را مربی خلق کرده و امکان تعامل با هر قشری را به او داده است.

وی افزود: باید مفاهیم دفاع مقدس و محوریت نگاه امام حسین(ع) را به رفتار تبدیل کنیم در این صورت است که انقلاب اسلامی ایران تا ظهور حجت(عج) تضمین خواهد شد.

آجیل‌چی بیان کرد: حرکت اجتماعی زنان با تعریف انقلاب اسلامی می تواند نقش تعیین کننده در انتقال مولفه های انقلاب داشته باشد و یکی از راهای انتقال این فرهنگ استفاده از شبکه های مجازی است.

در ادامه سردار نجاتی، مدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص نقش زن در دفاع مقدس و جنگ نرم گفت: زنان در زمان دفاع مقدس فرزندان خود را راهی جبهه‌ها می کردند و علاوه بر این در پشت جبهه نیز کارهای مختلف نیز انجام می‌داند که باید نقش این بانوان را برای نسل های امروز و آینده بیان کنیم.

وی تاکید کرد: این زنان در دوران دفاع مقدس به حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) اقتدا می‌کردند.

این همایش با همکاری دانشگاه علمی کاربردی مشهد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و بنیاد شهید این استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار