توصیه‌های پلیس راهور برای ماه محرم

پلیس راهور برای ماه محرم و تعطیلات پیش رو تمهیداتی در نظر گرفته است تا هم‌وطنان برای تردد در این روزها دچار مشکل نشوند.
کد خبر: ۲۵۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ - 28September 2017
توصیه‌های پلیس راهور برای ماه محرمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرهنگ علی اصغر مهری معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور توصیه های پلیس به هیات های برگزار کننده مراسم، دسته های عزاداری و رانندگان را تشریح کرد.

وی افزود: نظر به این که به موجب ماده ١٩١ و ١٩٣ آئین نامه راهور، عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا به منظور حمل وسایل صوتی و طبل و... برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود. زیرا عوامل پلیس از تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری جلوگیری به عمل خواهند آورد.

مهری ادامه داد: در نصب داربست ها و ایجاد ایستگاه های صلواتی،ژ به گونه ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده راه ها و سواره روها، مشکلات ترافیکی برای عابران(عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.

همچنین در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا به مسئولین دسته ها و هیات های عزاداری تاکید کرد: حتما عزاداران در موقع عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند.

سرهنگ مهری افزود: در هنگام دسته روی مخصوصا شب ها، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرّم هستند، در قسمت های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودروها و به ویژه موتورسیکلت سواران باشند.

او ادامه داد: از طریق مصاحبه به خانواده های عزیز توصیه شود در هنگام حضور در مراسم، مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح سواره رو جلوگیری کنند.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا افزود: چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، حتی الامکان از خودروهای سواری و اتوبوس که پیش بینی شده استفاده کنند و از سوار شدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل ها خودداری کنند.

او توضیح داد: چنانچه قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی در محل عزاداری و تجمع دستجات عزاداری حضور داشته باشند، حتما محدودیت های ترافیکی را مد نظر قرار داده و با پلیس همکاری کنند تا موجب انتقال خودرو نشود.

سرهنگ مهری همچنین به رانندگان وسیله نقلیه توصیه کرد: از سلامت فنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و از سالم بودن چراغ های ضروری خودرو به ویژه چراغ های جلو و قرمز، مطمئن شوند.

او با اشاره به این که رانندگان حتما به محدودیت های ترافیکی توجه لازم را داشته باشند، توضیح داد: نسبت به رعایت بیشتر مقررات برای پیشگیری از تصادفات و آسیب رساندن به سلامتی خود و دیگر عزاداران عزیز توجه جدی کرده و نسبت به اعتبار بیمه نامه شخص ثالث، اقدام کنند.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به لزوم بیشتر حفظ شعالر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران عزیز، از رفتارهای مغایر شئون سلامی و قانونی خودداری کرده تا هزینه های سنگین چنین رفتارهایی ناشی از اعمال مقررات از سوی پلیش که می تواند منجر به توقیف خودروی آنها نیز بشود، مواجه نشوند.

سرهنگ مهری همچنین به شهرداری ها و مسئولان دستگاه های حفار و اصلاح معابر یادآور شد،برنامه ریزی لازم برای حضور ناوگان عمومی مسافربری دز خیابان ها و مسیرهای اصلی انجام شود.

او افزود: ضمن خودداری از حفاری در مسیر دستجات عزاداری و کاروان های حسینی (ع) سریعا نسبت به رفع نواقص پیاده راه ها و پاکسازی مسیر تردد عزاداران، اقدام کنند و ایمن سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری و وفق مقررات، صورت گیرد.

سرهنگ مهری در پایان به مسئولین ادارات برق نیز توصیه کرد، نسبت به تامین روشنایی مسیرهای عبور عزاداران حسینی (ع) در شب ها اقدام کرده و نواقص موجود را سریعا رفع کنند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار