نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

خدامحوری مهمترین پیام عاشورا است

«حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم دولابی» با اشاره به اینکه خدامحوری مهمترین پیام عاشورا است گفت: عاشورا وحدت و انسجام مردم را رقم‌زده و همه زیر یک پرچم گرد هم آمده‌اند.
کد خبر: ۲۶۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ - 29September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی»، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار داشت: احیای نام و راه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از اهداف برگزاری این مراسم و عزاداری‌هاست چرا که طبق فرموده امام خمینی(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با اشاره به اینکه برخی امام حسین(ع) را محدود به حسینیه‌ها می‌کنند و به صورت عمدی درس‌هایی که از ایشان می‌توان گرفت را در جامعه مطرح نمی‌کنند و ایشان را تنها از بعد مظلومیت معرفی می‌کنند، تصریح کرد: هرکسی که در مکتب امام حسین (ع) تربیت شود راه نجات را پیدا می‌کند اما اگر کسی از این راه جدا شود رو به گمراهی قدم برداشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری حق طلبی را از دیگر شاخصه‌های اباعبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: خدامحوری یکی دیگر از ویژگی‌های آن حضرت بوده است.

وی با اعلام اینکه آخرت محوری از دیگر ویژگی‌های آن حضرت بود، افزود: جامعه حسینی باید در برابر تغییر باورها و ارزش‌ها واکنش نشان دهد و بی‌تفاوت نباشد.

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم دولابی عزتمداری را یکی دیگر از ویژگی‌های امام حسین عنوان کرد و گفت: نباید در مقابل دشمن تسلیم شد و زانو زد چرا که خداوند چنین اجازه‌ای را به انسان نداده است.

وی دشمنان امام حسین(ع) سه نوع عنوان کرد و افزود: هر کدام از دشمنان از دیگری خطرناک‌تر بودند، گروه اول ایشان را به شهادت رساندند، گروه دوم کسانی که در طول تاریخ تلاش کردند تا یاد و نام امام حسین(ع) را از بین ببرند و گروه سوم کسانی هستند که به دنبال منحرف کردن اذهان از اهداف اصلی سیدالشهدا(ع) هستند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها