«شهید» تمام دارایی خود را در راه جلب رضایت خداوند متعال می‌دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اعلام اینکه شهدا به‌دنبال تحقق اهداف الهی بودند با بیان اینکه شهید تمام دارایی خود را در راه جلب رضایت خداوند متعال می‌دهد گفت: شهدا به‌دنبال ایجاد عدالت در جامعه بودند.
کد خبر: ۲۶۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ - 29September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محمدصادق کوشکی»، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عصر امروز در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «سجاد طاهرنیا» اظهار داشت: شهدا با خداوند معامله کردند و تمام هستی خود را در راه خدا فدا کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان داشت: امروز عده‌ای به زبان می‌گویند که آماده و مشتاق شهادت هستند اما ایمان واقعی در قلبشان نیست و خداوند برای اثبات این امر آنان را مورد امتحان الهی قرار می‌دهد.

کوشکی با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی (ره) و آیت‌الله محمدی گیلانی پیرامون دستگیری نزدیکانشان در اوایل انقلاب گفت: مملکت ما جای آقازاده بازی نیست و همانگونه که این علما قانون را مقدم دانستند امروز هم مسئولان باید قانون را مقدم بر همه امور بدانند.

وی با بیان اینکه گذشتن از همسر و فرزند برای شهدا امری دشوار بوده است خاطرنشان کرد: اکثر همسران شهدا در خاطراتشان از همسران شهیدشان به این موضوع اشاره کرده‌اند که شهید در وداع آخر تلاش می‌کرده است تا با فرزندش مواجه نشود تا در تصمیمش خللی ایجاد نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: همانگونه که شهید تمام دارایی خود را در راه جلب رضایت خداوند متعال می‌دهد، خداوند هم تمامیت خود را وقف شهید می‌کند و او را در جوار خود ساکن می‌کند.

کوشکی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: چه خوب شد که شهدا رفتند و ندیدند که امروز عده‌ای آن‌ها و خانواده‌هایشان را به دریافت پول متهم می‌کنند.

استاد دانشگاه تهران با بیان علل دریافت لقب سیدالشهدا توسط امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع)، فرزندان، خانواده، خواهر و تمام هستی خود را با دستان خودش در راه خدا فدا کرد.

وی با اشاره اینکه شهدا به‌دنبال تحقق اهداف الهی بودند خاطرنشان کرد: شهدا به‌دنبال ایجاد عدالت بودند و برای مقابله با فسادهای مالی و سیاسی و کاری‌هایی که به زندگی مردم آسیب می‌رساند تلاش می‌کردند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها