معاون برنامه‌ریزی ستاد ملی امر به معروف و نهی از منکر:

امر به معروف و نهی از منکر جایگاهی والاتر از جهاد دارد

برادر شهید تهرانی‌مقدم با ذکر حدیثی درباره اهمیت و اجر جهاد گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه و اهمیتی بسیار بالاتر از جهاد در راه خدا دارد.
کد خبر: ۲۶۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ - 30September 2017
امر به معروف و نهی از منکر جایگاهی والاتر از جهاد داردبه گزارش دفاع پرس از یزد، سردار محمد تهرانی مقدم امروز در جمع بسیجیان و آمران به معروف حوزه ۲ فتح یزد در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد با بیان اینکه اخلاص و ولایتمداری، مهمترین ویژگی شهید حسن تهرانی مقدم بود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ملاقات با خانواده شهید فرمودند این شهید هر قولی داد، عمل کرد.

برادر شهید تهرانی مقدم افزود: شهید تهرانی مقدم هر جا به مشکلی بر می‌خورد، متوسل به اهل بیت (ع) می‌شد حتی در جریان مطالبه مردم برای مقابله با حملات موشکی صدام، به امام رضا (ع) متوسل شد و روی موشک آیه «و ما رمیت اذ رمیت» را نوشت و موشک به قلب هدف مورد نظر در بغداد اصابت کرد.

تهرانی مقدم بیان کرد: شهید تهرانی مقدم با دست خالی و با اتکا به نخبگان و فرزندان همین کشور دست به ساخت موشک زد.

وی خاطرنشان کرد: شهید در مواجهه با تهیه موشک از شوروی به فرماندهان شوروی که شرایط خرید را تعیین می‌کردند، پاسخ داد: ما همانگونه که زیر بار قدرت غرب نرفتیم زیر بار شما نیز نخواهیم رفت و خودمان موشک خواهیم ساخت.

برادر شهید تهرانی مقدم در بیان شرایط پرتاب موشک به مقر فرماندهان داعش در دیرالزور گفت: داعش در بین محل اقامت مردم مخفی می‌شد اما با همان کاری که شهید تهرانی مقدم کرد و آیه «و مارمیت ... » را روی موشک نوشتند و پرتاب کردند، موشک به قلب مقر فرماندهان داعش اصابت کرد و نتیجه آن فرار داعش از موصل و خودکشی دسته جمعی تعدادی دیگر از آنها و خوف و هراسشان از حضور ایران شد.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم با حضور در جنوب لبنان و راه اندازی سایت موشکی با ۴۰۰ فروند موشک میان برد در برابر اسراییل غاصب خط دفاعی بزرگی در برابر این دشمن ایجاد کرد که در صورت کوچکترین حرکت تل آویو و هیفا با خاک یکسان خواهد شد.

معاون ستاد ملی امر به معروف و نهی از منکر در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین روش اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: روش امر به معروف، زبان نرم و لین است، همانگونه که خداوند در توصیف اخلاق پیامبر (ص) می فرماید: اگر اخلاق تو که نشانه رحمت خداست، نبود مردم از سوی تو پراکنده می شدند.

وی با ذکر خاطره ای از رهبر معظم انقلاب در برخورد کریمانه با فردی بدحجاب در هنگام کوهنوردی افزود: برخورد محترمانه ایشان و تحسین آن زن در مورد ورزش کوهنوردی و توصیه ایشان موجب اصلاح و اقبال او وخانواده اش به نظام شد.

تهرانی مقدم با ذکر حدیثی درباره اهمیت و اجر جهاد گفت: امر به معروف جایگاه و اهمیتی بسیار والاتر و بالاتر از جهاد در راه خدا با آن همه اجر و پاداش دارد.

فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطره ای از برادر شهیدش گفت: حاج حسن با ذکر این کلام از رهبری که فرمودند: ورزش برای جوانان لازم و برای میانسالان واجب است، مرا دعوت به کوهنوردی کرد و در ارتفاعات پس از قرائت زیارت عاشورا در کنار قبور شهدای گمنام بیان داشت که امام زمان (عج)، سرباز بانشاط می خواهد پس باید با ورزش نشاط لازم به دست آوریم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار