وزیر اطلاعات در حرم امام (ره):

هدف امام حسین (ع) ادای تکلیف برای رفع خطر از اسلام بود

وزیر اطلاعات در جمع عزاداران حسینی حرم امام (ره) در شب عاشورا، گفت: هدف امام حسین (ع) ادای تکلیف برای رفع خطر از اسلام بود.
کد خبر: ۲۶۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ - 30September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی شامگاه شنبه در مراسم شب عاشورا در حرم مطهر امام راحل(ره) طی سخنانی ضمن تشریح ابعاد مختلف نهضت امام حسین(ع) گفت: هدف امام حسین(ع) ادای تکلیف برای رفع خطر از اسلام بود.

وی سپس نهضت امام(ره) را برگرفته از نهضت حسینی(ع) دانست و گفت: امام خمینی هم با تاسی از نهضت عاشورا نتوانست شرایط موجود را تحمل کند و فریاد کشید که ای علمای اسلام به داد اسلام برسید، امام(ره) فرهنگ حسینی را در عصر امروز پایه نهاد و این مسیر امروز توسط خلف صالح امام(ره) ، مقام معظم رهبری، ادامه دارد و اگر امروز می‌بینیم دشمنان جرأت توطئه و اقدام عملی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند به خاطر این فرهنگ حسینی، سیره سیدالشهداء حاکم بر کشور است.

وزیر اطلاعات عاشورا را نتیجه انتخاب آگاهانه، هوشمندانه و دین‌باورانه دانست و گفت: عاشورا یک حادثه و اتفاق نبود، هدف امام حسین (ع) ادای تکلیف و انجام وظیفه بود، امام حسین(ع) برای اسلام احساس خطر می‌کرد و برای نجات اسلام احساس وظیفه کرد و وظیفه خود را انجام داد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که نباید تک‌بعدی نگاه کنیم و تنها یک جنبه از واقعه عاشورا را ببینیم، اضافه کرد: امام حسین(ع) به دنبال زمین‌زدن، رسوا کردن و برداشتن نقاب اسلام‌نمایی بنی امیه و در صورت امکان تأسیس حکومت اسلامی بود.

وی با بیان این که راه امام حسین(ع) خطرناک بوده و امکان شهادت در آن وجود داشت، افزود: سیدالشهدا(ع) برای شهادت آماده بود و در این راه گام نهاد.

علوی با بررسی شباهت های نهضت امام خمینی(ره) با قیام عاشورایی امام حسین(ع) ، گفت: امام(ره) مشروعیت حکومت یزید را زیر سؤال برد و با حرکت خود نشان داد، که این حکومت مورد تأیید اسلام نیست و از طرفی به دنبال ساختن حکومتی بود که برنامه‌های اسلام را پیاده کند و ظلم و ستم را از بین ببرد و جامعه را اصلاح کند.

امامت مسلمین کار هر کسی نیست

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری با توصیف شرایط زمان حکومت یزید، گفت: در آن زمان شرایط بدی در اسلام به وجود آمده و اسلام با خطر نابودی مواجه شده بود.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) نمی خواست با بیعتش پای ظلم یزید را امضا کند، چرا که امامت مسلمین کار هر کسی نیست و هر کسی نمی‌تواند در رأس نظام اسلامی باشد.

وزیر اطلاعات با برشمردن برخی از ویژگی های حاکم نظام اسلامی، گفت: کسی که براساس عدل و عدالت و ارزش‌ها باشد و هوس‌ها را کنار گذاشته و خود را خالص کرده و در راه خدا خود را وقف کند می‌تواند در رأس نظام اسلامی باشد، بنابراین کسی مثل یزید نمی‌تواند این کار را انجام دهد و علت قیام امام حسین(ع) ، احساس وظیفه و تکلیف برای پایان دادن به حکومت ظالم و جاعر بنی امیه بود، اما این که نتیجه چه بشود دست خداوند است ولی وظیفه امام را سلب نمی‌کند.

علوی با بیان این که کسی که هدفش انجام وظیفه باشد، ضرر نمی کند، گفت: حرکت امام حسین(ع) در مسیر تقوا و در مقام تکلیف بود و توانست با خون خود پرده را از چهره یزید کنار زده و مشخص کند، ظلم و فساد یزیدیان ربطی به اسلام ندارد، اسلام بی‌تفاوتی را نمی‌پذیرد و باید وضعیتی باشد که مردم احساس امنیت کنند.

وی با بیان این که در آن زمان در کوفه مردم احساس امنیت نمی‌کردند و هر لحظه ممکن بود به خانه‌هایشان بریزند و آنها را به جرم ارادت به علی (ع) به زندان بیندازند، گفت:  در این شرایط هر انسانی باید در برابر اوضاع احساس مسئولیت کند و شخصی مثل امام حسین(ع) که فرزند پیغمبر است بیشتر این مسئولیت را احساس می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها