ژنرال خلوصی آکار:

ایران و ترکیه می‌توانند تروریسم را محدود و نابود کنند

رئیس ستاد ارتش ترکیه در بدو ورود به کشورمان بر ضرورت مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد و گفت: ایران و ترکیه با همکاری یکدیگر می‌توانند تروریسم را محدود و نابود کنند.
کد خبر: ۲۶۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ - 02October 2017
ایران و ترکیه می‌توانند تروریسم را محدود و نابود کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ژنرال «خلوصی آکار» رئیس ستاد ارتش ترکیه که در بدو ورود به تهران مورد استقبال سردار قدیرنظامی معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت، طی سخنانی با اشاره به محورهای همکاری دو جانبه ایران و ترکیه اظهار داشت: چارچوب‌های لازم جهت همکاری‌های دو کشور را ترسیم کرده‌ایم و ان‌شاءالله با همکاری نظامی دو جانبه در راستای مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها گام‌های مناسبی برخواهیم داشت و با همکاری مشکلات را حل و فصل خواهیم کرد.
 
سردار قدیر نظامی معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح نیز عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو بازیگر مهم و تعیین کننده در منطقه هستند که با توجه به حساسیت‌های منطقه، همکاری دو کشور در هر سطحی می‌تواند تاثیر مثبتی در اوضاع منطقه داشته باشد.

وی افزود: هنگامی که شرایط حساس‌تر می‌شود، همکاری‌ها باید بیشتر و بیشتر شود. خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در هر دو کشور وجود دارد که می‌تواند در روابط دو جانبه و در مسائل منطقه موثر باشد.

در ادامه رئیس ستاد ارتش ترکیه گفت: اولویت ما منافع مردم دو کشور است و ما می‌خواهیم منافع دو ملت را تامین کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه دو کشور به نوعی قربانی تروریسم محسوب می‌شوند، افزود: در راستای مبارزه با تروریسم گاهی هر دو کشور نیروهایمان را از دست می‌دهیم که این جای تاسف دارد و برای شادی روح آنان از خدا علو درجات را خواستاریم.

سردار قدیر نظامی نیز گفت: تروریسم هزینه زیادی را بر دوش کشورهای منطقه به ویژه دو کشور ایران و ترکیه گذاشته است که باید این هزینه‌ها، با همکاری، مشورت و همفکری کاهش یابد و از بین برود.

ژنرال خلوصی آکار هم بیان داشت: ما نیز معتقدیم که با همکاری یکدیگر می‌توانیم تروریسم را محدود و نابود کنیم. ما در مبارزه مصمم هستیم و تا نابودی آخرین تروریست گام بر می‌داریم.

سردار قدیر نظامی گفت: خوشبختانه مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مبارزه با تروریسم با شما کاملا منطبق و نزدیک است. مهم این است که سیاست‌ها در چارچوب طرح‌های مشترک عملیاتی و سیاسی تعریف شود.

ژنرال خلوصی آکار نیز در پایان با تایید سخنان معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان گفت: ما هم سعی می‌کنیم در این راستا عمل کنیم.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها