سناتور آمریکایی:

نظامیان آمریکا تا 10 سال دیگر در افغانستان حضور خواهند داشت

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: نظامیان این کشور تا یک دهه آینده در افغانستان حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۲۶۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 02October 2017
نظامیان آمریکا تا 10 سال دیگر در افغانستان حضور خواهند داشت
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «واشنگتن اگزمینر»، «باب کورکر» سناتور آمریکایی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اظهار داشت: «نظامیان آمریکایی تا یک دهه دیگر در افغانستان حضور خواهند داشت.»

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: تمام تولید ناخالص داخلی افغانستان حتی نمی‌تواند از نیروهای امنیتی این کشور حمایت مالی کند.

پیش از این نیز ژنرال «دیوید پترائوس» رئیس سابق سازمان سیا اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی و ناتو برای چندین دهه دیگر در افغانستان باقی خواهند ماند.

«حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان اخیرا در مصاحبه‌ای آمریکا را مانعی بزرگ‌تر از طالبان برای ایجاد صلح در کشورش دانست.

وی تصریح کرد که آمریکا تاکنون هیچ کاری برای حل بحران افغانستان انجام نداده و همواره مانعی برای تحقق صلح در افغانستان بوده است.

کرزی در ادامه تأکید کرد که تفاوتی میان رویکرد ترامپ و اوباما وجود ندارد و «این جنگ بی‌پایانی است که افغان‌ها در آن کشته می‌شوند».

از سوی دیگر نیز پنتاگون برای اولین بار در ماه آگوست سال جاری از مجموع نظامیان حاضر در افغانستان پرده‌برداری و شمار آن‌ها را 11 هزار نفر عنوان کرد.

طبق برخی اخبار، دست‌کم 2 هزار نظامی آمریکایی برای آنچه از سوی مقامات این کشور «عملیات مبارزه با تروریسم» نامیده می‌شود، در افغانستان حضور دارند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار