هشدار ژنرال کهنه کار آمریکایی به اوباما؛

تنها به سوریه رفتن، جنون محض است

کارشناسان نظامی و سیاست خارجی آمریکا معتقدند اقدام یکجانبه آمریکا در سوریه و حمله به این کشور بر اساس تصمیمات شخصی اوباما، جنون محض است.
کد خبر: ۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱ - 31August 2013

تنها به سوریه رفتن، جنون محض است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از العالم، "باری مک فری" عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا، ژنرال بازنشسته که در جنگ اول خلیج فارس فرمانده پیاده نظام بود معتقد است آمریکا برای حمله به سوریه دست کم نیازمند مشارکت انگلیس و فرانسه است.

مک فری به روزنامه تایمز می گوید: بدون شک بدون حمایت انگلستان نمی توانیم اقدام کنیم.

اما پارلمان انگلیس دیوید کامرون مشتاق جنگ را ناامید کرد و با دخالت این کشور در حمله به سوریه مخالفت کرد. اگرچه فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفت شاید جنگ سوریه بدون مشارکت انگلیس صورت بپذیرد اما "مکین بولاک " مشاور امنیت ملی بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا می گوید حمایت کامل انگلستان برای دولت اوباما ضروری و حیاتی است.

در انگلیس محافظه کاران حاکم به شدت به ادوارد میلیبند رهبر حزب کارگر که مخالف مشارکت انگلیس در جنگ علیه سوریه است و توانست مخالفت مجلس عوام را با جنگ سوریه جلب کند، به شدت حمله کردند. محافظه کاران انگلیسی می گویند مخالفت میلیبند راه نجاتی برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه باز کرد.

اد میلیبند پس از مخالفت مجلس عوام با مشارکت انگلیس در جنگ علیه سوریه، گفت:دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس درباره سوریه به صورت بزدلانه و بی مهابا وارد عمل شده بود. همین رهبری بزدلانه و بی مهابا، انگلیس را به سمت جنگ می برد، بدون آنکه از مجرای سازمان ملل متحد عبور شود و شواهد و مدارک درست به پارلمان انگلیس ارائه شود. فکر می کنم او باید از این وضع درس بگیرد

از سوی دیگر روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس می نویسد: گروهای اسلامگرای افراطی در سوریه رویکردی دوجانبه در قبال حمله آمریکا به سوریه اتخاذ کرده اند. از یک سو از این حمله استقبال می کنند و از سوی دیگر وحشت دارند که در پی این حمله مورد هدف قرار بگیرند و یا تحت کنترل ارتش آزاد درآیند.

یکی از فرماندهان گروه موسوم به آزادگان شام به خبرنگار این روزنامه در سوریه می گوید: تحت پوشش حمله آمریکا به ارتش سوریه، به نیروهای دولتی حمله خواهیم کرد اما در مقابل موشک های آمریکا سر تسلیم فرود نخواهیم آورد.

دیلی تلگراف می نویسد: جهادگران تندروی سوری برای تدابیر احتیاطی لازم در مقابل حمله آمریکا به سوریه نشست های متعددی برگزار کرده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار