سی‌ان‌ان‌:

اتحاد ایران، سوریه و ترکیه علیه اسرائیل به سادگی میسر است

وبگاه شبکه خبری آمریکایی با پرداختن به حمایت‌های تل‌آویو از همه‌پرسی جدایی کردستان نوشت: اسرائیل از تشکیل کشور دیگر مستقل در منطقه که نگران افزایش قدرت ایران باشد، استقبال می‌کند.
کد خبر: ۲۶۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ - 02October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی در زمینه برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق تحت عنوان «دلیل حمایت اسرائیل از  کردستان» نوشت: هر کشوری در منطقه دلایل خاص خود برای مخالفت با همه‌پرسی کردستان را دارد اما اسرائیل به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای موافق این مسئله است.

 در این بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل  قبل از برگزاری این همه پرسی از حمایت‌ از هرگونه تلاش مردم کردستان در مسیر استقلال خبر داد.

سی‌ان‌ان در گزارش خود با اشاره به روابط دیرینه اسرائیل با کردستان عراق که به دهه چهل و پنجاه میلادی بر می‌گردد، به نقل از «سیث فرانتسمن» تحلیلگر موسسه «رابین سنتر» نوشت: «اسرائیل از تشکیل کشور دیگر مستقل در منطقه  که در افزایش قدرت ایران و شیعیان مبارز عراق که  تحت حمایت ایران هستند، سهیم باشد، استقبال می‌کند.»

این تحلیلگر اسرائیلی در این رابطه به خرید نفت منطقه کردستان عراق از سوی اسرائیل اشاره کرد.

«عاموس گیلعاد» ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل نظر دیگری دارد و مخالف آشکار شدن حمایت‌های علنی تل آویو از کردستان  و دقت در گام برداشتن در این مسیر است و به صراحت می‌گوید : «‌مطمئن نیستم که آن‌ها به حمایت‌های علنی ما نیاز دارند این مسئله موجب اتهام علیه ما مبنی بر این می‌شود که حامی کردها و همه پرسی آن‌ها هستیم. این امر موجب می‌شود که گفته شود ما تهدیدی علیه ایران، ترکیه، سوریه و عراق هستیم و این مورد ممکن است موجب اتحاد آن‌ها علیه ما شود.»

وی می گوید:«اتحاد علیه اسرائیل به سادگی میسر است.»

این شبکه خبری نوشت: رسانه‌های دولتی ایران «مسعود بازرانی» رئیس دولت کردستان عراق را دست‌نشانده نتانیاهو می‌نامند و اسرائیل را متهم به اختلاف افکنی در منطقه و تضعیف عراق می‌نمایند.

سی ان ان در خاتمه عنوان داشت: هنوز میزان حمایت‌های آتی اسرائیل از کردستان مشخص نیست.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها