جمالی نوبندگانی:

آمریکا و صهیونیست‌ها برای تسلط بر منطقه به دنبال تجزیه کشورها هستند/ همه‌پرسی در کردستان عراق در راستای طرح خاورمیانه جدید انجام شد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق در راستای طرح خاورمیانه جدید آمریکا و صهیونیست‌ها انجام شد گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا با تجزیه کشورها به دنبال تسلط بر منطقه هستند تا خطری صهیونیست‌ها را تهدید نکند.
کد خبر: ۲۶۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ - 02October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محمدجواد جمالی نوبندگانی»، نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: رفراندوم در کردستان عراق اقدامی از سوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در راستای همان طرح ایجاد خاورمیانه جدید است، آنان به دنبال تجزیه کشورها و کوچک شدن کشورهای منطقه هستند.

وی افزود: داعش که ساخته و پرداخته خود آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست با هدف ایجاد چالش و ناامنی در منطقه به منظور تضعیف حکومت‌های مرکزی، سوریه و عراق شکل گرفت تا بتوانند کشورهای منطقه را تجزیه کنند البته پیش از این نیز از زبان «جوبایدن» سیاستمدار آمریکایی شنیده بودیم که آنان به دنبال ایجاد مناطق سنی‌نشین، شیعه‌نشین و کردنشین در عراق هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق و حمایت رژیم صهیونیستی از این همه‌پرسی نیز در همین راستاست، آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که کشورهای منطقه کوچک شوند تا خطری برای رژیم صهیونیستی نداشته باشند و دستورپذیر باشند مثل کشور بحرین که کشورهای جیبی هستند.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه همه سعی و تلاش آمریکایی‌ها این است که بتوانند روی منطقه کنترل داشته باشند و خطری برای رژیم صهیونیستی متصور نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که قوانین بین‌المللی بر یکپارچگی دولت‌ها تأکید دارد اما آمریکایی‌ها یا صهیونیست‌ها هیچ گاه تجزیه در اروپا را قبول ندارند مثل همه‌پرسی در ایالت کاتولیا در اسپانیا. اما سؤال این است که چگونه از تجزیه در عراق حمایت می‌کنند.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار