معرفت به ائمه اطهار(س) نخستین وظیفه شیعیان است

«حجت‌الاسلام سعیدی» گفت: شناخت و معرفت ائمه اطهار‌(س) قدم اول برای انجام وظیفه ما شیعیان نسبت به آنها است.
کد خبر: ۲۶۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲ - 02October 2017
به گزارش دفاع پرس از کرمان، «حجت‌الاسلام سیدحسن سعیدی»، استاد حوزه در یازدهمین روز از ماه محرم در منزل وقفی سادات خوشرو و در جمع عزاداران حسینی با اشاره به اهمیت شناخت ائمه اطهار‌(س) اظهارداشت: شناخت و معرفت ائمه اطهار‌(س) قدم اول برای انجام وظیفه ما شیعیان نسبت به آنها است.

وی با بیان اینکه در جلسه امام حسین(ع) باید نسبت به آن حضرت شناخت پیدا کرد تصریح کرد: بیان احادیث و سخنان اهل‌ بیت‌(ع) و نظر کردن و دقت کردن در کلمات گوهر بار آن بزرگواران باعث می‌شود نسبت به ائمه اطهار‌(س) شناخت پیدا کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه از امام حسین‌(ع) جملات کمی نقل شده و حاکم زمان اجازه تماس مردم با آن حضرت را نمی‌داد خاطرنشان کرد: یکی از علت‌هایی که امام حسین‌(ع) از مدینه بیرون آمد و به سمت مکه حرکت کرد آن بود که خودش را معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه همین احادیث کمی هم که از اباعبدالله(ع) وجود دارد بسیار احادیث پرمغزی است گفت: امام حسین‌(ع) در حدیثی می‌فرماید که کسی که کارش را به معصیت خدا محول کند، دو خطر دارد، اول آنکه به مراد خود نمی‌رسد و دوم آنکه زودتر در چاله می‌افتد.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه دین اسلام بر اساس منطق و عقل است اظهارداشت: جوانان ما باید بدانند که تصمیم دفع غریضه جنسی مثل غریضه خوردن و آشامیدن است و برای کنترل آن راه‌های بسیار خوبی وجود دارد و نیاز به گناه و حرام نیست.

وی افزود: دوست‌یابی‌ها، چت‌کردن در فضای مجازی و پارک‌ها راه رفع غریضه جنسی نیست و عاقبت خوبی ندارد و انسان را به تباهی می‌کشد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام‌(ص) به فرزند خود حضرت زهرا‌(س) فرمود افرادی شما را از من خواستگاری کردند و علی‌(ع) یکی از آنها است و ویژگی‌هایی دارد اما از نظر مالی شرایط خوبی ندارد اما انسان کاری است گفت: فاطمه(س) فرمود همین که کاری است کفایت می‌کند و ازدواج آنها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد پول‌دار شود اگر از راه شرعی و قانونی وارد شد، دارای مال حلال می‌شود تصریح کرد: اما اگر برای اینکه زود به پول و ثروت برسیم به سمت دزدی و قاچاق برویم زودتر امید‌مان نا‌امید می‌شود.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه پول نامشروع خانواده‌ها را بدبخت می‌کند گفت: دنیا، دنیای کنش‌ها و واکنش‌ها است و هر کاری که در این دنیا انجام بدهیم در همین دنیا جوابمان را خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده که گناه کردن در دنیا هیچ ارزشی ندارد افزود: با یک بررسی کوتاه به این نتیجه خواهیم رسید و تمام اعمال ما ذره ذره رصد شده و حسابرسی می‌شود.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه این دنیا به هر حال روزی برای انسان به پایان می‌رسد گفت: باید به فکر آخرت خود باشیم.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه از نظر اسلام قبرستان یک دانشگاه است افزود: قبرستان فقط برای فاتحه‌خوانی نیست، علمای ما با رفتن به قبرستان عبرت‌ می‌گرفتند و مراحل زهد خود را می‌گذراندند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار