دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

عملیات انتحاری در دمشق/ شهادت فرمانده عملیاتی نیروهای ویژه حزب‌ الله در شرق حمص

وقوع عملیات انتحاری در جنوب شهر دمشق و شهادت فرمانده عملیات نیروهای «رضوان» حزب‌الله در شرق حمص از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۶۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ - 03October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، تروریست‌های تکفیری در واکنش به عملیات‌های موفقیت‌آمیز ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی، دست به چند عملیات انتحاری در شهر دمشق پایتخت این کشور زدند.
 
طبق گزارش شبکه‌های «الاخباریه» سوریه و «المیادین» لبنان، دو تروریست انتحاری خود را در مقابل مقر پلیس واقع در محله «میدان» در جنوب شرقی شهر دمشق پایتخت سوریه منفجر کردند.
 
همزمان با این دو حمله انتحاری، یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده نیز در صحنه عملیات منفجر شد. در پی این عملیات تروریستی، ده‌ها نفر از شهروندان سوری به شهادت رسیدند و زخمی شدند.
 
عملیات انتحاری در دمشق/ شهادت فرمانده عملیاتی نیروهای ویژه حزب‌الله در شرق حمص 
ژنرال «محمد شعار» وزیر کشور سوریه طی بازدید از محل عملیات، با اشاره به خشم تروریست‌ها از پیروزی‌های اخیر ملت و ارتش سوریه در جبهه‌های جنگ، بر پیگیری کامل پرونده این عملیات تروریستی تأکید کرد.
 
همزمان با بازدید وزیر کشور سوریه از محله میدان دمشق، «محمد رامز ترجمان» وزیر تبلیغات سوریه در واکنش به این عملیات اعلام کرد: «هدف از اجرای این حمله، که با دستور حامیان جریان‌های تروریستی به اجرا درآمد، بالابردن روحیه متزلزل تروریست‌ها پس از پیروزی‌های ملت سوریه در میدان نبرد با گروه‌های تروریستی، از طریق ضربه زدن به شهروندان سوری است.»
 
وزیر تبلیغات سوریه در ادامه تأکید کرد که عملیات‌های تروریستی دولت و ارتش سوریه را از مسیر مبارزه با تروریست‌ها تا پاک‌سازی کامل این کشور از وجود تروریسم منحرف نخواهد کرد.
 
در ادامه این اقدامات تروریستی، گروهک تکفیری داعش محله‌های «الجوره» و «القصور» در شهر دیرالزور را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند. طی این حمله بیش از 10 شهروند غیرنظامی سوری مجروح شدند.
 
این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) همزمان با ادامه پیشروی و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره تروریست‌های داعش در شرق حمص، به نبرد با تروریست‌های مورد حمایت آمریکا در منطقه مرزی میان جنوب سوریه و شمال اردن مشغول است.
 
در ادامه عملیات ارتش و مقاومت اسلامی در ناحیه مرزی با اردن، 5 نقطه مرزی در خاک سوریه آزاد شد. همچنان تعدادی از تروریست‌ها طی این عملیات کشته و زخمی شدند. از میان تروریست‌های کشته‌شده، 5 تن از آنان با نام‌های «شکری الکراد»، «نواف مقنص»، «محمود شیخو» و «سلیم دنجه» شناسایی شدند.
 
همچنین طی حمله هواپیماهای ناشناس به مواضع رزمندگان حزب‌الله لبنان در شرق حمص، 8 تن از مجاهدان مقاومت اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. یکی از این 8 نفر، حاج «علی العاشق» فرمانده عملیات واحد ویژه «رضوان»، از یگان‌های نخبه مقاومت اسلامی لبنان، است. 
 
عملیات انتحاری در دمشق/ شهادت فرمانده عملیاتی نیروهای ویژه حزب‌الله در شرق حمص 
در زمینه تحولات بین‌المللی، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با هیأت تجاری فدراسیون روسیه در دمشق با تأکید بر حمایت دولت‌های دوست سوریه مانند روسیه در نبرد با تروریسم، گفت: «این موضوع باعث بازگشت امنیت به سوریه و آغاز فرآیند بازسازی و شتاب دوباره اقتصادی در کشور شده است.»
 
همزمان با این دیدار، منابع دیپلماتیک اطلاع دادند که ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه نیز برای رایزنی در زمینه گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی میان دمشق و مسکو و حضور در اجلاس کمیته همکاری‌های اقتصادی روسیه و سوریه، طی هفته آینده به شهر سوچی در جنوب غرب روسیه سفر خواهد کرد.
 
عملیات انتحاری در دمشق/ شهادت فرمانده عملیاتی نیروهای ویژه حزب‌الله در شرق حمص 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها