صهیونیستها به شدت نگران واکنشهای احتمالی سوریه به هرگونه حمله نظامی اند

مردم فلسطین اشغالی خود را برای مواجه شدن با پیامدهای حمله احتمالی آمریکا به سوریه آماده می کنند.
کد خبر: ۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲ - 31August 2013

صهیونیستها به شدت نگران واکنشهای احتمالی سوریه به هرگونه حمله نظامی اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهروندان اسرائیلی به مراکز توزیع ماسک های ضد گاز شیمیایی هجوم برده اند و دولت ، نیروهای ذخیره را فرا خوانده است.

در حالی که آمریکا تهدید کرده است به سبب استفاده سوریه از سلاح های شیمیایی به این کشور حمله می کند ، اسرائیلی ها نیز نگرانند سوریه به اسرائیل از متحدان نزدیک واشنگتن حمله کند.

اداره پست اسرائیل از طرف فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل مسئولیت توزیع ماسک های ضد سلاح های شیمیایی را به عهده دارد. سخنگوی اداره پست اسرائیل گفت توزیع و سفارش این ماسک ها از هفته گذشته سه برابر افزایش یافته است.

نشریه وال استریت ژورنال نیز نوشت: درخواست ها از طریق خط مستقیم تلفن برای دریافت این ماسک ها چهار برابر بیشتر شده است.

این نگرانی ها در حالی است که کارشناسان امنیتی اسرائیلی معتقدند: بخت حمله سوریه به اسرائیل اندک است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه جلسه ای ویژه با روسای دفاعی و وزیران کابینه در خصوص اوضاع سوریه برگزار کرد.

نتانیاهو پس از این نشست پیامی ضد و نقیض منتشر کرد. نتانیاهو از مردم خواست آرام باشند و در عین حال اقدامات احتیاطی ویژه را تایید کرد.

در همین حال یک مسئول اسرائیلی درباره این نشست گفت: دولت دستور فراخوان « محدود » واحدهای ذخیره را صادر کرد تا آمادگی ها برای دفاع شهری تقویت شود و این نیروها ، در واحدهای ضد هوایی نزدیک مرز با سوریه فعالیت کنند.

مقامات مطلع دیگر پیش بینی کردند « صدها » نفر از نیروهای ذخیره فرا خوانده شوند.

مقامات ارتش اسرائیل پیشتر استقرار سامانه های ضد موشکی گنبد آهنین و پاتریوت را در مناطق نزدیک مرز سوریه تایید کرده بودند. در تل آویو ، مردم عمدتا آرام هستند و می گویند نیازی به نگران شدن نیست.

مردم اسرائیل در بیشتر زمان جنگ خلیج فارس در سال هزار و نهصد و نود و یک در پناهگاهها حضور داشتند و نگران حمله ای شیمیایی بودند. صدام تهدید کرده بود حمله ای غیر متعارف به اسرائیل خواهد کرد. این حمله هرگز صورت نگرفت.

دولت اسرائیل در ابتدای تهاجم آمریکا به عراق در سال دو هزار و سه به شهروندان توصیه کرد ماسک ضد سلاح های شیمیایی را با خود به مدارس و محل کار ببرند.

بسیاری از کارشناسان امنیتی و منطقه ای اسرائیل معتقدند با وجود تهدیدات غیر مستقیم سوریه مبنی بر حمله به اسرائیل، بعید است سوریه این حمله را صورت دهد. سوریه تلاش خواهد کرد در جبهه ای دیگر جنگ نکند و با خطر شکست خوردن از مخالفان حکومت روبرو نشود.

از سوی دیگر، کارشناسان پیش بینی نمی کنند مداخله نظامی آمریکا موجب سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه شود.

شالوم یروشالمی تحلیلگر مسائل سیاسی ساکن بیت المقدس گفت: «آنچه اهمیت دارد این است که حکومت سوریه در این بحران حمایت هیچکدام از کشورهای عرب را همراه ندارد. بنابراین اسد نیز مانند صدام در زمان جنگ خلیج فارس در صورت صدور فرمان حمله به اسرائیل موفقیتی نخواهد داشت. سوریه نمی تواند به اهداف خود دست پیدا کند.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار