سردار مقیمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

حضور کارآگاهان ایرانی در کشورهای همسایه برای کشف جرم

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: با توجه به تخصص کارآگاهان ایرانی طی درخواست‌هایی که بعضی از کشورهای همسایه از ما داشتند، کارآگاهان در آن‌ کشورها حضور داشته و به کشف جرم می‌پردازند.
کد خبر: ۲۶۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ - 03October 2017
کمبود «کارآگاه» داریم/ حضور کارآگاهان ایرانی در کشورهای همسایه برای کشف مجرمان
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رییس پلیس اگاهی در حاشیه همایش سراسری کارآگاهان در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه و تجربه پلیس آگاهی اظهار داشت: امسال برای دومین سال است که 11 مهرماه به عنوان روز کارآگاه انتخاب شده و به دنبال این هستیم این روز را در تقویم کشور ثبت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس آگاهی استفاده از پیشکسوتان عرصه کارآگاهی در کنار کارآگاهان جوان است، گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی هیچگاه بازنشسته نمی‌شوند بلکه در پرونده‌های پیچیده از آنان استفاده می‌شود.

سردار مقیمی افزود: در پرونده‌های کشف جرم تنها فنون علمی تاثیرگذار نیست و یکی از شاخصه‌های مهم تجربه است و ما با استفاده از پیشکسوتان در کنار جوانان هم تجربه و هم علوم روز را داریم.

رییس پلیس آگاهی اظهار داشت: کارآگاهان در مجموعه پلیس آگاهی به پنج رتبه تقسیم بندی می‌شوند که در این همایش 39 نفر عنوان کارآگاه ویژه دریافت کردند.

وی با اشاره به کمبود کارآگاه در مجموعه پلیس آگاهی تاکید کرد: در حال حاضر در مجموعه پلیس اگاهی نیاز به کارآگاه داریم.

حضور کارآگاهان ایران در کشورهای همسایه

مقیمی با اشاره به حضور کارآگاهان ایران برای کمک به کشف جرایم اتفاق افتاده در دیگر کشورها گفت: خوشبختانه با توجه به تخصص کارآگاهان ایرانی طی درخواست‌هایی که بعضی از کشورهای همسایه از ما داشتند، کارآگاهان در کشور آن‌ها حضور داشته و به کشف جرم می‌پردازند.
 
وی همچنین با اشاره به رتبه بندی کارآگاهان توسط پلیس اینترپل گفت: خوشبختانه با توانایی کارآگاهان پلیس اگاهی ایران نظر پلیس اینترپل مثبت بوده است و جایگاه خوبی داریم. 
 
رییس پلیس آگاهی با بیان اینکه کارآگاهان به رتبه‌های یک تا پنج تقسیم بندی می‌شوند، افزود: درجه در پلیس آگاهی دلیل بر رتبه برتر نیست بلکه تجربه و تعداد پرونده‌هایی که یک‌ کارآگاه حل می‌کند، ملاک است. 
 
میانگین زمان رسیدگی به‌ پرونده توسط کارآگاهان 30 ساعت تعریف شده است
 
سردار مقیمی با بیان اینکه زمان‌بندی کشف جرم برای هر جرم متفاوت است، خاطرنشان کرد: زمان مشخص شده برای هر پرونده 30 ساعت است و پرونده‌های قتل، آدم ربایی، جنایی و سرقت مسلحانه به صورت آنی رسیدگی می‌شوند. 
 
وی در پایان با اشاره به استفاده از کارآگاه خانم در مجموعه پلیس آگاهی اظهار داشت: در بعضی از استان‌ها کارآگاهان خانم فعالیت دارند و تاکنون به خوبی عمل کرده و پرونده‌های زیادی را حل کرده‌اند. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار