تجلیل از همسر شهید «مراد‌علی مومنی‌راد» در البرز

مدیر امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به دیدار خانواده یکی از شهدای ماه محرم رفت و از مقام صبر و استقامت همسر شهید «مراد‌علی مومنی‌راد» تجلیل کرد.
کد خبر: ۲۶۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ - 03October 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مدیر امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به همراه جمعی از همکاران و یادگاران هشت سال حماسه، به دیدار خانواده یکی از شهدای ماه محرم رفت و از مقام صبر و استقامت خانواده این شهید والامقام تقدیر و تجلیل کرد.

شهید «مرادعلی مومنی‌راد» در سال 1343 دیده به جهان گشود. مدت ها در جبهه های حق علیه باطل حضوری فعال داشت. تا این که در 15 شهریور 1365 مصادف با اولین روز از ماه محرم،  در سمت مسئول نگهداری مهمات، در منطقه حاج عمران واقع در جبهه های شمالغرب کشور، بر اثر بمباران و انفجار انبار مهمات به فیض شهادت نائل آمد. 

«سیده مهری ابوطالبی» همسر شهید می‌گوید: ما فقط دو سال با هم زندگی کردیم که اکثر مواقع همسرم در جبهه بود. اما چون خیلی به هم علاقه داشتیم هر فرصت کوتاهی که به دست می آورد به دیدنم می آمد، حتی اگر برای یک ساعت باشد.

خاطرم هست یک مرتبه دوستش را مار در جبهه گزیده بود او را شبانه به تهران آورده بودند. نیمه شب بود که در زدند. وقتی او را پشت در دیدم خیلی تعجب کردم. یکی دو ساعتی را پیش ما ماند و بعد دوباره برگشت.

همسرم خیلی مظلوم و نجیب بود. به نماز اول وقت خیلی اهمیت می داد و برادرانش را همیشه به نماز اول وقت توصیه می کرد. احترام زیادی برای والدینش قائل بود و آن ها هم از او بسیار راضی بودند.

دوست داشت اسم پسرمان را «رشید» بگذارد. فرزندم حدود یک سال داشت که پدرش شهید شد. همسرم همیشه از من می خواست که فرزندمان را طوری تربیت کنم که راه شهدا و پدرش را ادامه بدهد.

یادم هست که شب شهادتش پسرمان بی جهت تا صبح گریه می کرد و با زبان کودکانه پدرش را صدا می زد. دو یا سه روز بعد که به مادر شوهرم الهام شده بود فرزندش به شهادت رسیده، آنقدر به همسرش اصرار کرد تا این که بالاخره به ما هم اطلاع دادند که «مرادعلی» به آرزویش رسیده است.

جنازه شهید «مرادعلی مومنی‌راد» که بر اثر انفجار انبار مهمات کاملا سوخته بود، به خاطر تشابه اسمی اشتباهی به تبریز می‌رود ولی در روز تاسوعا دوباره به کرج برمی‌گردد و پس از تشییعی با شکوه در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) در جایگاه ابدیش آرام می‌گیرد.

تجلیل از همسر شهید ماه محرم «مراد علی مومنی راد»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها