بلومبرگ:

«پوتین» خلاء قدرت خاورمیانه را پر کرده است

وبگاه شبکه خبری آمریکایی رئیس جمهور روسیه را «آقای جدید منطقه» نام نهاد.
کد خبر: ۲۶۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ - 03October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در تحلیلی با عنوان «پر شدن خلاء قدرت خاورمیانه از سوی پوتین» پیرامون اوضاع منطقه و رویکردهای مناسب رئیس جمهور روسیه در قیاس با آمریکا نوشت: اینک ترکیه‌، مصر و اسرائیل با هیئت‌های بزرگ در مسیر کرملین و به امید دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه هستند.

بلومبرگ با نامیدن پوتین به عنوان «آقای جدید خاورمیانه » نوشت: او قادر است منافع آن‌ها را تضمین کند و مشکلاتشان را رفع نماید. در همین زمینه نیز پادشاه عربستان در حالی این هفته عازم مسکو می‌شود که این سفر اولین دیدار یک پادشاه سعودی از روسیه است.

«دنیس راس» مقام پیشین آمریکا که مذاکره کننده اصلی طرح صلح این کشور در غرب آسیا بود، در وصف پوتین گفت: «پوتین موفق شده روسیه را به یک عامل مهم در خاورمیانه مبدل کند. به همین دلیل شاهد سفرهای مداومی به مسکو هستیم.»

«ایهام کامل» مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه پژوهشی «یوراسیا» نیز گفت: «واشنگتن قدرت اجتناب ناپذیر منطقه باقی مانده اما تعهد این کشور به متحدان سنتی در حال تضعیف است و این امر موجب ترغیب رهبران منطقه‌ای در پی جلب حمایت دیگران شده است».
 
 منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار