شکست سنگین «داعش» از طالبان در مرکز افغانستان/ «غور» عاری از هرگونه داعشی شد

مقامات محلی ولایت مرکزی «غور» در افغانستان از شکست داعش از طالبان در این ولایت و خروج اعضای این گروه تروریستی از روستاهای شمالی «غور» خبر می‌دهند.
کد خبر: ۲۶۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ - 03October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مقامات محلی ولایت «غور» در مرکز افغانستان از ترک این ولایت توسط داعش خبر می‌دهند.

ژنرال «غلام مصطفی محسنی» فرمانده پلیس غور در این باره اظهار داشت: اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش ضمن شکست سنگین در نبرد با طالبان این ولایت را ترک کرده‌اند.

وی افزود: اعضای وابسته به داعش که در چند سال اخیر در روستای مرغاب شهرستان فیروزکوه این ولایت مستقر و به دنبال ایجاد پایگاه بودند در درگیری میان طالبان متحمل شکست شده و در حال حاضر تمامی روستاهای غور عاری از وجود هرگونه داعشی است.

محسنی یادآور شد: خوشبختانه نقشه‌های داعش در غور نقش بر آب شد.

«ناصر خاضع» والی ولایت مرکزی غور نیز ضمن تائید این خبر گفت: تمامی اعضای گروه تروریستی داعش روستاهای شمالی فیرزوکوه که ترک کرده  و پس از درگیری آنها با طالبان، مردم محلی نقش بزرگی در اخراج آنها داشته‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی از بازماندگان داعش در روستای مرغاب حضور دارند که آنان گفته‌اند، می‌خواهند با دولت بیعت کنند اما هنوز این افراد تعیین تکلیف نشده‌اند.

این در حالیست که در سال‌های اخیر حضور داعش در غور مشکل‌ساز بوده و ناامنی‌های فراوانی برای مردم و ساکنان این ولایت ایجاد کرده است.

مدت‌ها در این ولایت طالبان با گروه تروریستی داعش درگیر بوده و اخیرا شدت درگیری‌ها افزایش یافته بود.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار