با حضور جمع کثیری از بانوان یزدی؛

تجمع بزرگ «رهروان زینبی» در یزد برگزار شد

تجمع بزرگ رهروان زینبی با حضور جمع کثیری از بانوان یزدی در حسینیه امامزاده شاهزاده فاضل یزد برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ - 03October 2017
به گزارش دفاع پرس از یزد، تجمع بزرگ رهروان زینبی عصر امروز مصادف با دوازدهم محرم‌الحرام با حضور جمع کثیری از بانوان یزدی در حسینیه امامزاده شاهزاده فاضل یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم تکیه‌ای در این مراسم با اشاره به نقش مهم بانوان در واقعه کربلا، اظهار داشت: در واقعه کربلا و حوادث پس‌ازآن، بانوان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشتند و اگر بانوان و اسارتشان نبود، شامیان اهل‌بیت (ع) و واقعیت‌های این حادثه بزرگ و ماندگار را نمی‌فهمیدند.

مسئول فرهنگی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه حضور بانوان در کربلا با رضایت قلبی آن‌ها بود، گفت: به این صورت که آن‌ها حتی حاضر به اسیر شدن بودند تا قیام امام حسین (ع)، دین و عقیده حفظ و از بین نرود.

مسئول ستاد اعتکاف کشور با تأکید بااینکه بانوان باید حضرت زینب (س) را به‌عنوان الگویی برای خود و فرزندانشان انتخاب کنند، اضافه کرد: همان‌گونه که حضرت زینب (س) در طول عمر 54 ساله خود به حجاب، ایمان، دین و حیا پایبند بود بانوان امروز ما نیز باید ایشان را الگویی برای خود قرار داده و در انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل جوان کوشا باشند.

لازم به ذکر است سعید نیک و سعید میرزایی از مداحان مطرح استان به مدیحه‌سرایی و مقتل خوانی پیرامون واقعه عاشورا پرداختند.

گفتنی است این مراسم به همت هیئت پیروان عترت استان یزد و با همکاری آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل، سپاه الغدیر استان یزد و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار