مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

دفاع مقدس امتداد واقعه عاشورا بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دوران دفاع مقدس امتداد واقعه عاشورا بود، گفت: همه مظاهر روز و شب عاشورا مانند نماز، عبادت، زمزمه‌های عاشقانه و... در جبهه‌ها نمود داشت.
کد خبر: ۲۶۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ - 04October 2017
عاشورا و دفاع مقدس هر دو برای دفاع از اسلام و رضای پروردگار بودسرهنگ «پاسدار عباس عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شهرکرد، با اشاره به ارتباط عمیق فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس اظهار داشت: در حکومت‌های دینی رهبر آن حکومت از همه زاهدتر بوده و حکومت را در مسیر حق سرپرستی می‌کند که انسان‌ها بتوانند بهتر عبادت کنند.

وی با بیان اینکه فرمان رهبر بر اساس رضایت خداست و فرمانبری هم بر اساس رضایت خداست؛ چون هر دو برای خداست و تغییرپذیر نیست،‌ گفت: همچنین رابطه مردم و رهبر حکومت فداکارانه و محبت‌آمیز است؛ زیرا رهبر بر دل‌ها حکومت می‌کند، نه بر جسم‌ها.

عباسی با اشاره به وجه اشتراک‌های حادثه کربلا و دفاع مقدس بیان داشت: هر دو برای دفاع از اسلام و رضای پروردگار بود، رزمندگانشان کانون ایثار، عرفان و محبت الهی و رهبرانشان فرزند پیامبر بودند که با همان صلابت، پایداری و ذلت‌ناپذیری مبارزه کردند و سرانجام دشمن هر دو پیکار نیز در نهایت قساوت، پستی، دنیا پرستی و خودخواهی بود.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس امتداد واقعه عاشورا بود، افزود: همه مظاهر روز و شب عاشورا مانند نماز، عبادت، زمزمه‌های عاشقانه و... در جبهه‌ها نمود داشت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: پایداری و شکیبایی زنان امت امام خمینی و صبوری آنها جلو‌‌ه‌هایی از صبوری زنان کربلا بخصوص حضرت زینب کبری (س) نشأت گرفته بود.

عباسی افزود: همچنین صحنه‌ها و موقعیت‌هایی همچون شهیدان شیرخواره، نوجوان، جوان و کهنسال، تشنگی، جداشدن سرها، اسارت در دفاع مقدس و... همواره ذهن‌ها را به واقعه صحرای کربلا پیوند می‌زند.

وی با اشاره به این موضوع که عاشورا و دفاع مقدس هر دو جلوه‌گاه اخلاق، فضائل و ارزش‌های الهی و سازنده‌ترین درس‌ها بود، گفت: پایان هر دو جریان سیستمی از تغییرات در محیط‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی رقم زد و هر دو تضمین بقا و سلامت مکتب اسلام و انقلاب‌های خود بود. انقلاب عاشورا به گفتمان تاثیرگذاری تبدیل شده که بعد از 1400 سال همچنان ادامه دارد و دفاع مقدس هم بعد از سه دهه همچنان مانند عاشورا می‌جوشد و این راه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار