سردار کریمی تشریح کرد؛

شرایط شرکت در پیاده‌روی اربعین برای مشمولان غایب/ سال آینده «طرح معافیت سربازی برای غایبان بالای 8 سال» اجرا نمی‌شود

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: طرح معافیت سربازی برای غایبان بالای 8 سال، سال آینده اجرا نمی‌شود و مشمولان تا پایان امسال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.
کد خبر: ۲۶۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ - 10October 2017
طرح ثبت‌نام مشمولان غایب سال آینده اجرا نخواهد شد/ ثبت‌نام 38 هزار مشمول غایب برای دریافت کارت معافیت سربازی/ افزایش زمان خروج مشمولان از کشور به 40 روز تا 2 ماه برای مراسم اربعین
سردار «‌ابراهیم کریمی» جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس،‌ با اشاره به ثبت نام مشمولان غایب با بیش از هشت سال غیبت جهت معافیت جریمه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 38 هزار نفر جهت دریافت کارت معافیت (جریمه) ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود 10 هزار کارت برای کسانی که به صورت نقدی مبلغ جریمه را پرداخت کرده‌اند، صادر شده است.
 
وی ادامه داد:‌ مشمولان غایبی که مبلغ جریمه خود را قسط بندی کرده‌اند تا پایان امسال باید اقساط خود را پرداخت کنند تا کارت معافیت خود را بگیرند.
 
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:‌ مهمترین مسئله‌ این است که این طرح در سال آینده اجرا نخواهد شد و این قانون حذف می‌شود و کسانی که بالای 8 سال غیبت دارند تا پایان امسال، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.
 
سردار کریمی در رابطه با خروج مشمولان غایب از کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی بیان کرد: مشمولانی که ثبت نام کرده و یک سوم مبلغ را پرداخت کرده باشند، مجوز خروج برای آن‌ها صادر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه تا کنون 10 میلیون کارت پایان خدمت در کشور تعویض شده است، خاطرنشان کرد: کارت‌هایی که از سال 62 به بعد تا دوره صدور کارت‌های جدید، صادر شده در حال حاضر ابطال شده‌اند و با کارت‌های قدیمی دیگر نمی‌توان کاری انجام داد و در موضوع کسب و کار،‌ دریافت گذرنامه و خروج از کشور کارت‌های قدیمی فاقد اعتبار است.
 
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین گفت: در گذشته شخص در یک زمان فشرده می‌توانست از کشور خارج شود اما امروز مشمولان فرصت 40 روزه تا 2 ماهه را دارند و فرد می‌تواند در زمان‌های مختلف از کشور خارج و به کشور وارد شود.
 
سردار کریمی تاکید کرد:‌ مشمولان از همین امروز می‌توانند جهت دریافت گذرنامه و ویزا اقدام کنند و کارهای خروج از کشور خود را انجام دهند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار