دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

اعتراف رژیم صهیونیستی به پیروزی اسد در سوریه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حماه

اعتراف وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس به پیروزی بشار اسد در سوریه و تداوم پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق استان حماه از مهم‌ترین رویداد‌های سیاسی و نظامی سوریه در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۶۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ - 04October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «والاه» اسرائیل در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفت: «بشار اسد در جنگ سوریه به پیروزی رسیده است.»
 
این نخستین بار است که یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی به این شکل، به پیروزی بشار اسد و نیروهای محور مقاومت اسلامی در سوریه اعتراف می‌کند.
 
اعتراف رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد در سوریه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حماه 
همزمان با این موضع‌گیری بی‌سابقه، مقامات بین‌المللی بر حمایت از سوریه در برابر تروریسم تأکید کردند. دولت ونزوئلا با محکوم کردن عملیات تروریستی گروهک داعش در شهر دمشق، همبستگی خود با دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم را اعلام کرد.
 
همچنین «داور کوفی» وزیر امور خارجه جمهوری «آبخازیا» در قفقاز شمالی (از جمهوری‌های فدراسیون روسیه) در دیدار با اعضای مجلس خلق سوریه، بر حمایت این جمهوری و ادامه سیاست‌های فدراسیون روسیه در حمایت از دولت و ملت سوریه در نبرد با جریان‌های تروریستی تأکید کرد.
 
وزارت دفاع روسیه نیز از 5 مورد نقض توافق مناطق کاهش‌تنش در استان‌های حلب، درعا و دمشق خبر داد. همچنین این وزارت‌خانه اسارت نظامیان روس توسط داعش در استان دیرالزور را تکذیب کرد.
 
وزارت امور خارجه سوریه نیز با ارسال 2 نامه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل از کشتارهای انجام شده توسط ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی ارتش آمریکا علیه شهروندان غیرنظامی سوری شکایت کرد.
 
اعتراف رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد در سوریه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حماه 
«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان سوری) اعلام کرد که هواپیماهای نیروی هوایی ارتش سوریه پایگاه‌های تروریست‌های وابسته به «حزب اسلامی ترکستان شرقی» (نیروهای تکفیری اهل مناطق مسلمان‌نشین شمال غرب چین) از یگان‌های «هیأت تحریرالشام» در فرودگاه نظامی «ابوالظهور» در جنوب شرق استان دیرالزور را 20 مرتبه هدف حمله قرار دادند.
 
این در حالی است که «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، از تلاش این کشور برای دور کردن آنچه «معارضان مسلح میانه‌رو» از «ائتلاف نیروهای افراطی حاکم بر استان ادلب» نامید، خبر داد. اشاره وی در این موضع‌گیری به «جبهه‌النصره» و «هیأت تحریرالشام» است که استان ادلب را تحت اشغال خود دارند.
 
اعتراف رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد در سوریه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حماه 
در همین حال، از استان ادلب خبر می‌رسد که «ابوالیاس» فرمانده سابق هیأت تحریرالشام در ناحیه «ساحل» طی تیراندازی در خیابان 30 در شهر ادلب کشته شد.
 
همچنین طبق اعلام رسانه‌های کرد، 9 تن از شبه‌نظامیان وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در درگیری با تروریست‌های داعش در استان‌های رقه و دیرالزور طی روزهای 25 تا 30 سپتامبر کشته شده‌اند. 70 غیرنظامی نیز طی حمله هوایی اخیر ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا به شهر رقه جان باخته‌اند.
 
علاوه بر این، از استان حلب خبر می‌رسد که 200 تن کمک‌های بشردوستانه از جمهوری اسلامی ایران وارد میدان «سعدالله جابری» در شهر حلب شد.
 
همزمان با این وقایع، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی به پیشروی خود در شرق استان حماه ادامه دادند. در همین راستا روستاهای «رسم العبد» و «رسم العبایکه» در جنوب منطقه «سوحا» در شرق استان حماه توسط نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) آزاد شد.
 
اعتراف رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد در سوریه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حماه 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار