سردار کارگر:

تلاش‌های بسیار خوبی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شده است

رئیس هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل سابق این موزه و شهردار سابق تهران، این تلاش‌ها را بسیار ارزنده دانست و از مدیرعامل جدید خواست تا طبق اساسنامه مورد تصویب رهبر معظم انقلاب اقدامات گذشته را ادامه دهد و تکمیل کند.
کد خبر: ۲۶۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ - 04October 2017
تلاش‌های بسیار خوبی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که صبح امروز (چهارشنبه 12 مهر) در محل این موزه برگزار شد، اظهار داشت: از جناب آقای دکتر قالیباف شهردار سابق تهران که در طراحی، احداث و راه‌اندازی این مجموعه تلاش داشتند و با روحیه جهادی و حماسی در این عرصه همت گماردند، تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: همان‌گونه که سرلشکر باقری طی تقدیرنامه‌ای عنوان کردند، کار آقای قالیباف جهادی و انقلابی بود. همچنین در روز 30 شهریور و در مراسم تقدیر از پیشکسوتان جهاد و شهادت، سرلشکر باقری در سخنانی از آقای قالیباف به عنوان یک مدیر جهادی یاد کردند و از زحمات ایشان در رابطه با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیر و تشکر کردند.
 
رئیس هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه ضمن تقدیر از خدمات ارزنده سردار خضرایی مدیر عامل سابق این موزه بیان داشت: سردار خضرایی یکی از جانبازان عزیز و مجاهدان فی سبیل الله هستند که هم رزمنده بودند، هم فرمانده بودند، هم بردار شهید هستند و هم برادرزاده شهید، و در مدتی که مسئولیت این مجموعه فرهنگی را بر عهده داشتند، توانستند توفیقات ارزنده‌ای را به دست آورند. اگر تلاش‌های ایشان نبود باغ موزه دفاع مقدس شهر تهران نمی‌توانست به عنوان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشور شناخته شود.
 
وی افزود: با همکاری و توافقی که میان دکتر قالیباف و سرلشکر باقری صورت گرفت، قرار شد که باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت شهر تهران با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیروهای مسلح ادغام شود که این مساله خدمت مقام معظم رهبری گردش کار شد تا هزینه‌ای مجدد برای ساخت موزه در تهران صرف نشود و در این رابطه صرفه‌جویی صورت گیرد.
 
سردار کارگر ادامه داد: لذا جهت صرفه‌جویی و انجام کارهای موزه در یک مجرا و کنترل و نظارت بهتر بر آن فعالیت‌ها، اساسنامه‌ای نیز تنظیم شد که مورد استقبال رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و ایشان اساسنامه را تصویب و جهت اجرا، ابلاغ فرمودند.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: وظایف و ماموریت‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اساسنامه مشخص شده است، لذا در این رابطه باید بر اساس اساسنامه حرکت کرد. بر اساس اساسنامه ارکان موزه نیز عبارت از هیات امنا، هیات مدیره، مدیرعامل و بازرس است.
 
وی در ادامه «علی اصغر جعفری» مدیرعامل جدید این موزه را از مدیران موفقی دانست که در صدا و سیما و در جایگاه ریاست سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس فعالیت داشتند و گفت: ایشان فردی حزب‌اللهی هستند که دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند و افرادی که با ایشان کار کرده‌اند وی را فردی موفق می‌دانند. امیدواریم که ایشان اساسنامه موزه را بند به بند اجرا کنند و زحماتی که توسط آقای خضرایی کشیده است، را تکمیل کند و به نتیجه برساند.
 
سردار کارگر خاطرنشان کرد: برای اداره بهتر موزه، شورای هماهنگی و پشتیبانی با ریاست شهردار محترم تهران تشکیل خواهد شد که این مهم مورد تصویب اعضای هیات امنا در دومین جلسه قرار گرفت. امیدواریم بتوانیم از این شورا استفاده کرده و از هماهنگی‌ها و همکاری‌هایی که قرار است توسط نیروهای مسلح و شهرداری تهران انجام شود، موزه به خوبی بهره‌مند شود؛ لذا مدیرعامل محترم موزه با توجه به تاکیدات اعضای هیات امنا باید بتواند تعامل و همکاری مناسبی را با شهرداری تهران، نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشد.
 
عضو هیات امنا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی نیروهای مسلح، حوزه‌های علمیه، نیروهای مسلح، ادارات، مساجد و بسیج مورد تاکید اعضای هیات امنا موزه است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: سرلشکر باقری رئیس هیات امنا موزه بارها تاکید کرده‌اند که بخش انقلاب اسلامی موزه باید با سرعت و دقت طراحی و ساخته شود. امیدواریم در این رابطه اقدامات خوبی انجام شود ضمن اینکه اعضای هیات امنا بر صرفه‌جویی و دوری از تشریفات و تجملات تاکید داشتند.
 
سردار کارگر با تاکید بر اینکه تعداد بازدیدکنندگان این موزه باید افزایش یابد، گفت: همچنین هیات امنا تاکید داشتند که نقش یگان‌های رزمی و مردم تهران در دفاع مقدس باید در این موزه به صورت مجزا بدان پرداخته شود. یکی دیگر از تاکیدات هیات امنا هم این بود که با موزه‌های جنگ دیگر کشورها تعامل داشته باشیم و از ظرفیت‌های آنان استفاده کنیم.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان از افتتاح 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور در دهه فجر امسال خبر داد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها