رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فقط از طریق پیشکسوتان امکان‌پذیر است

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت با تاکید بر اینکه نهضت خاطره‌گویی رزمندگان دفاع مقدس باید ایجاد شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بهترین نحو، فقط از طریق پیشکسوتان امکان‌پذیر است زیرا آنها جنگ و جبهه را بهتر از هر کسی درک می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ - 05October 2017

«صفرعلی براتلو» رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یزد، با اشاره به وظیفه سنگین و خطیر سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت در قبال حفظ منزلت و جایگاه پیشکسوتان اظهار داشت: در وهله اول، ما وظیفه شناسایی ظرفیت‌ها، تجربه‌ها و شناخت پیشکسوتان را داریم که تاکنون برای ما شناخته شده نبودند چون این عزیزان بواسطه تجربه حضور در دفاع مقدس انسان‌های فداکاری هستند که با فرماندهی و هدایت در مقابل ارتش مجهز، کارآمد و آموزش دیده عراق ایستادند.

وی تصریح کرد: باید از پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان قهرمانانی نام برد که در هشت سال جنگ تحمیلی دنیا را در حیرت فرو بردند و نقشه‌های شرق و غرب را نقش بر آب کردند و ماشین جنگی دنیا را منهدم کردند.

براتلو با اشاره به راه‌اندازی سامانه «جهاد و مقاومت» گفت: همه رزمندگان در سراسر كشور می‌توانند در آینده بوسیله این سامانه با ما در ارتباط باشند و رهپویان و علاقمندان جهاد و شهادت نیز به آمار و اطلاعات شهدا و خاطرات و روایت‌های همرزمان شهدا دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان گفت: اضافه کردن روز پیشکسوتان به تقویم ملی، دیدار با مقام معظم رهبری، تقدیم مدال و نشان به پیشکسوتان و صدور کارت شناسایی ایثارگری برای پیشکسوتان از برنامه‌های ساماندهی شده این سازمان است.

گنجینه ی دفاع مقدس در ذهن و روح پیشکسوتان جاری است/ آنها ماشین جنگی دنیا را منهدم کردند

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت با تاکید بر اینکه نهضت خاطره‌گویی رزمندگان دفاع مقدس باید ایجاد شود، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بهترین نحو، فقط از طریق پیشکسوتان امکان‌پذیر است زیرا  آنها جنگ و جبهه را بهتر از هر کسی درک می‌کنند.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم که پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس به فراموشی سپرده شوند و باید پیشکسوتان در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی پیش‌قدم باشند.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت با اشاره به برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در استان یزد گفت: این همایش به شکل عالی و اثرگذاری برگزار شد که جای بسی تقدیر دارد.

براتلو در پایان با یادآوری رهنمود مقام معظم رهبری در مورد گنجینه دفاع مقدس اظهار داشت: این گنجینه پر ارزش در خاکریزها نیست، بلکه در مغزها و تجربیات رزمندگان اسلام نهفته است و بنا بر آن‌ که امام راحل نیز فرمودند «نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند»، ضرورت دارد با برنامه‌ریزی‌های شایسته، به منویات رهبر عزیز انقلاب در مورد پیشکسوتان، جامه عمل پوشانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار