سردار نظرپور در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

آمادگی مرزهای شلمچه و چذابه برای خروج زائران اربعین حسینی/ خروج اتباع بیگانه تنها از مرز شلمچه صورت می‌گیرد

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اعلام آمادگی کامل مرزهای شلمچه و چذابه برای خروج زائران اربعین حسینی از کشور، گفت: اتباع بیگانه برای ورود به کشور عراق صرفاً باید از مرز شلمچه اقدام کنند.
کد خبر: ۲۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ - 11October 2017
خروج اتباع خارجه از مرز شلمچه برای حضور در مراسم اربعین/ آمادگی مرزهای شلمچه و چزابه جهت خروج زائرین کربلای معلی/ تردد در مزرهای شلمچه و چزابه فقط با ویزا و گذرنامه امکان پذیر است
سردار «عبدالله نظرپور» فرمانده مرزبانی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اظهار داشت: طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده اتباع خارجی که می‌خواهند در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند، همچون سال‌های گذشته باید از مرز شلمچه وارد کشور عراق شوند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی مرزهای شلمچه و چذابه جهت تردد زائران گفت: امسال خوشبختانه بخش زیادی از زیر ساخت‌ها و مشکلات اساسی مرزهای شلمچه و چذابه از نظر اسکان، پارکینگ، گیت‌های گذرنامه، محل‌های استراحت و موکب‌ها حل شده است. همچنین در خصوص بهداشت و درمان زائران نیز پیش‌بینی‌های خوبی صورت گرفته است و این مرزها به صورت صد درصد آماده میزبانی از زائران هستند.

سردار نظرپور در خصوص استقبال از زائران حسینی نیز اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در مرزبانی کشور انجام شده و در استان خوزستان نیز جلساتی را با سازمان‌ها و نهادهای مسئول برگزار کرده‌ایم.

فرمانده مرزبانی استان خورستان افزود: خوشبختانه با توجه به پیش‌بینی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تعاملات خوبی بین مرزبانی ایران و عراق انجام شده و امیدواریم همچون سال‌های گذشته شاهد برگزاری این مراسم باشکوه در یک امنیت خوب، ایده‌آل و پایدار باشیم. در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد و مرزبانی‌های ایران و عراق آماده استقبال از زائران حسینی هستند.

وی با بیان اینکه از ماه‌های گذشته تردد از مرزهای شلمچه و چذابه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در دهه اول ماه محرم حجم زیادی از زائران از مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در مراسمات عزاداری به عراق سفر کردند و اکنون در حال بازگشت به کشور هستند.

سردار نظرپور در خصوص اینکه برخی از زائرین ممکن است بدون ویزا و گذرنامه به مرزها مراجعه کنند، گفت: با تصمیم مسئولین ایران و عراق تردد زائرین بدون گذرنامه و ویزا تحت هیچ شرایطی صورت نمی‌گیرد و با کسانی که بدون اوراق به عراق سفر کنند برخورد جدی خواهد شد و در صورت دستگیری به مدت 6 ماه تا 3 سال در زندان خواهند بود.

وی در ادامه گفت: کشور عراق در خصوص حضور زائرین بدون ویزا و گذرنامه به شدت سخت‌گیر است و در سال‌های گذشته مواردی داشتیم که به عنوان متجاوز مرزی دستگیر و به زندان فرستاده شدند.

سردار نظرپور بیان کرد: با توجه به بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه برای مراسم اربعین، حجم مراجعه زائران به مرز مهران کمتر خواهد شد و این کار همکاران من در مرزبانی استان ایلام را راحت‌تر می‌کند.

وی در پایان با اشاره به شرایط مناسب ایران و عراق برای حضور زائران در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال زائران بیشتری در این مراسم باشکوه مذهبی حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار