مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

امواج انقلاب اسلامی در حال گسترش به تمام کشورهای منطقه است

آیت‌الله «علیرضا اعرافی» گفت: امواج انقلاب اسلامی به‌ سرعت درکشورهای اسلامی در حال گسترش است و هر روز افراد بیشتری به این مکتب علاقه‌مند می‌شود همچنین پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت نیز نوید روزهای خوبی را برای آینده می‌دهد.
کد خبر: ۲۶۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ - 05October 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مراسم کلنگ زنی یادمان شهدا که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر گردن تمام ملت دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان مشاهداتی از سفر اخیر خود به‌ دو کشور «سوریه» و «لبنان» افزود: امواج انقلاب اسلامی به‌ سرعت در کشورهای اسلامی در حال گسترش است و هر روز افراد بیشتری به این مکتب علاقه‌مند می‌شود، همچنین پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت نیز نوید روزهای خوبی را برای آینده می‌دهد.

وی با بیان نتایج حاصل از پیروزی‌های شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت اسلامی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم، پیشگامان تحولات جدید در مبادلات جهانی خواهند بود و عرصه‌های جدید تحولات جهانی را آن‌ها رقم خواهند زد.

آیت‌الله اعرافی با بیان آثار و نتایج جنگ تحمیلی افزود: شهدای جنگ تحمیلی در یک وضعیت نابرابر در مقابل دشمنان مقاومت کردند و در نهایت هم پیروز شدند که مصداق دیگری از پیروزی و الگوگیری از قیام خونین عاشورای حسینی (ع) بود، همچنین در طول 8 سال جنگ تحمیلی جوانان بسیار زیادی هم به درجات و کمالات عالیه نائل گشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: در طول جنگ 8 ساله، بسیاری از حوادث تاریخی که در کتب تاریخی ثبت‌شده بود، در جبهه‌ها به وقوع پیوست که یکی از عرصه‌های مهم آن، مظلومیت شهدای جنگ تحمیلی بود.

آیت‌الله اعرافی نفوذ فرامرزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دامنه‌ها و امواج انقلاب اسلامی امروز در بسیاری از کشورهای دنیا رخنه کرده و ملت‌های آزاده اندیش جهان از الگوی انقلاب اسلامی ایران، مسیر مقاومت را برگزیده‌اند.

وی با اشاره به برکات و تأثیرات شهدای مدافع حرم تأکید کرد: امروز فردی مانند شهید حججی به تعبیر رهبری معظم به نمادی برای ملت تبدیل‌شده و حجت را بر همگان تمام کرده است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به مشخصات حوزه در معیار و مقیاس انقلاب اسلامی تصریح کرد: دفن شهید و ایجاد یادمان در مدارس علمیه نمونه‌ای از حرکت‌های خودجوش آرمان‌های انقلاب در حوزه در مقیاس انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها