امیر پوردستان:

امروزه دشمن جنگ‌های ترکیبی را در دستور کار خود قرار داده است

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دشمن هنوز هم در مقابل ما ایستاده است، اگر چه در جبهه سخت نیست؛ اما امروزه جنگ‌های ترکیبی را در دستور خود قرار داده است. ما امروز باید ظرفیت‌های دفاعی خود را در حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی، با توجه به نوع تهدیدات دشمن ارتقاء دهیم.
کد خبر: ۲۶۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 05October 2017
امروزه دشمن جنگ‌های ترکیبی را در دستور کار خود قرار داده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام به ویژه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسجد امام خمینی(ره) ستاد آجا برگزار شد، با اشاره به جانفشانی و از خود گذشتگی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم 48 هزار لاله گلگون کفن در طول هشت سال جنگ تحمیلی، برگ زرینی را در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

وی ادامه داد: عاشورا درس‌های بزرگی برای ما دارد و امام حسین (ع) در عاشورا سه هدف را دنبال می‌کرد؛ اول اینکه بتواند قلب خواهر خود را آرام کند، دوم اینکه یاران خود را به تاریخ معرفی کند و به آیندگان بگوید اگر چه یاران من کم بودند؛ اما هیچ‌گاه پشت من را خالی نکردند و در راه اسلام به شهادت رسیدند و سوم اینکه برای آیندگان الگوسازی کنند.

امیر پوردستان در ادامه با اشاره به اینکه ما امروز باید از مکتب عاشورا درس بگیریم و امام زمان و رهبرمان را تنها نگذاریم، تصریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان علی‌رغم تمام تنگناهایی که داشتند، رهبر را تنها نگذاشتند و برای امام زمان (عج) سرباز واقعی بودند.

حانشین فرمانده کل ارتش افزود: در اوایل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ناامنی در کردستان شروع شد و نیروی زمینی ارتش با ساماندهی نیروها به کردستان اعزام شدند؛ تیم‌های ترور در تهران و شهرهای بزرگ دست به ترور شخصیت‌ها و مردم عادی می‌زدند تحریم اقتصادی شدیم و کشور بودجه خاصی نداشت؛ اما باز هم مردم ار رهبر و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به حمله سراسری کشور عراق در وضعیت نابسامان کشور خاطرنشان کرد: در اوایل جنگ شرایط نیروهای هوایی و دریایی مساعد نبود و دولت بنی صدر کاری کرده بود که کمر دفاعی ایران بشکند؛ اما با این وجود در همان اوایل جنگ نیروی زمینی ارتش در جنگ حضور داشت و دوش به دوش سایر نیروها از کشور دفاع کرد و نگذاشت دشمن پیشروی‌های خود را ادامه دهد.

امیر پوردستان با بیان اینکه صدام عمده اعتبارات خود را در بحث نظامی هزینه می‌کرد و در مدت کوتاهی توانست 12 لشکر را ساماندهی کند و حمایت کشورهای مرتجع منطقه‌ای را بدست آورد، تصریح کرد: اگر جنگ‌های قرن بیستم را ملاحظه کنیم می‌بینیم که در هر کدام از جنگ‌ها یک طرف شوروی و طرف دیگر آمریگا حضور داشت. در زمان حمله صدام به ایران این دو کشور در کنار یکدیگر قرار گرفتند و از صدام حمایت کردند و ما در دفاع مقدس در برابر دنیا ایستادگی کردیم.

وی در این مراسم با مخاطب قرار دادن نیروهای ارتش که باید به خود افتخار کنند که در چنین یگانی خدمت می‌کنید به برخی از ویژگی‌های ارتش در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اولین شهدای دانشجو از ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است و در روز سوم جنگ شهید نامجو فرمانده دانشگاه امام علی(ع) و مسئول حفاظت بیت امام، از امام اجازه خواست تا تعدادی از دانشجویان را برای کمک به رزمندگان به خرمشهر اعزام کند پس از اجازه امام، شهید نامجو با تعدادی از دانشجویان به کمک رزمندگان در سوسنگرد و خرمشهر رفت و پس از 34 روز مقاومت در خرمشهر تعدادی از دانشجویان ارتش به شهادت رسیدند.

امیر پوردستان در ادامه افزود: تنها شهیدی که با خون خود توانست معادلات سیاسی منطقه را بر هم بزند، سرلشکر خلبان عباس دوران بود که با شجاعت و با وجود دیوارهای موشکی، خود را به عمق بغداد رساند و باعث شد در آن زمان کنفرانس کشورهای غیر متعهد در آن کشور برگزار نشود. همچنین تنها شهیدی که با مریضی، فوت و تدفین فرزندنش به خانه نرفت، سرلشکر منفردمیانی، فرمانده لشکر 92 زرهی بود.

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس مسئولیت مرزها با ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و همچین ارتش در دومین روز از جنگ 140 فروند هواپیما را آماده کرد و اهدافی را در عمق خاک عراق، نشانه گرفت و مورد حمله قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌های رزمندگان نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: عراق تنها در 70 روز اول جنگ از طریق دریا به ما حمله کرد که با رشادت رزمندگان نیروی دریایی کار آن‌ها یکسره شد و تا پایان جنگ، نتوانست حمله دریایی انجام دهد.

امیر پوردستان تصریح کرد: دشمن هنوز هم در مقابل ما ایستاده است، اگر چه در جبهه سخت نیست؛ اما امروز جنگ‌های ترکیبی را در دستور خود قرار داده است. ما امروز باید ظرفیت‌های دفاعی خود را در حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی، با توجه به نوع تهدیدات دشمن بالا ببریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار