یادداشت/ احمدعلی مقدم

شهید حججی با تأسی از سرسلسله عاشقان بی‌سر، با خدا معامله کرد

شهید حججی به جای آنکه در بستر جان بسپرد، صبغه الهی به سرنوشت مختوم همه انسان‌ها زد، رنگ خدا به آن پاشید و با تأسی از سرسلسله عاشقان بی‌سر، به میهن بازگشت و چه خوب معامله‌ای با خدا کرد.
کد خبر: ۲۶۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ - 05October 2017
شهید حججی با تأسی از سرسلسله عاشقان بی‌سر، با خدا معامله کرد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به مناسبت هفتمین روز از خاکسپاری شهید حججی طی یادداشتی نوشت: زبان را یارا نیست در رثای عظمت روح  شهید حججی قلم‌فرسایی کند اما می‌گوییم تا آیندگان بدانند همان جوان مؤمن انقلابی که به دور از هیاهو و گمنام، هر کجا نیاز بود آتش به اختیار در جبهه فرهنگی و خدمت‌رسانی عمرانی به مناطق محروم، سر از پا نمی‌شناخت و عمق دلسپردگی او زمانی بود که به اصرار راهی مناطق سوریه و قلب دشمن شد. او با دلدادگی به آرمان‌های انقلاب رفت اما با سرسپردگی به سالار شهیدان (ع) برگشت و شد نماد احساس غرور ایرانیان که ایرانی در راه دفاع از ارزش‌ها جان می‌دهد اما سر خم نمی‌کند.

شهید حججی از رویش‌های انقلاب و جوانی از نسل سوم بود که با انگیزه‌ای الهی پای در رکاب مجاهدت گذاشت و به فرموده رهبر عزیزمان خدا او را عزیز کرد و با اعطای سر به حضرت اباعبدالله (ع) تأسی جست و با بدن بی‌دست راه حضرت ابوالفضل (ع) را پیمود.

چندسالی است جوانان وطن برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و کوتاه کردن دست آنانی که خیال دست‌اندازی به کشور را دارند، سینه‌سپر‌ کرده و مظلومانه جان می‌سپرند و برخی عناصر خود فروخته داخلی نیت الهی آنان را آغشته به هزار تهمت می‌کردند که باید به آنان گفت هزاران مطامع دنیایی در برابر باارزش‌ترین موجودی انسان یعنی جان چه ارزشی دارد؟ و به خوبی شهید حججی نماینده این شهیدان مظلوم شد.

چه خوب حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم تشییع این شهید گفت که داعشیان پادوی صهیونیست‌ها هستند و انتقام شهید حججی را باید از مسبب‌الاسباب آن یعنی رژیم کودک‌کش صهیونیستی گرفت.

چه سری نهفته است در اینکه رجعت شهید حججی به سرزمینش، مصادف شد با ایام محرم؟ نکته‌اندیشان به ژرفای این تلاقی اگر نیک بنگرند می‌بینند که یکی از شهدای میدان کربلا با تاخیری هزار و 400 ساله در سال 1396 تشییع شد که هنوز کاروان حسینی تا دنیا دنیاست برای حفظ اسلام شهید تقدیم می‌کند و جوانان مؤمن انقلابی با تأسی به راه و روش حسین (ع) در دادن جان ابایی ندارند و راه سرخ حسینی همچنان ادامه دارد.

شهید حججی چه با شکوه با خدا معامله کرد. تنی که می‌توانست به مرور زمان بفرساید و در نهایت به سرنوشت مختوم همه انسان‌ها تن بدهد و در بستر جان بسپرد صبغه الهی به آن زد، به آن رنگ خدا پاشید و با تأسی از سرسلسله عاشقان بی‌سر به میهن بازگشت و چه خوب خریداری و چه خوب معامله‌ای که شهید حججی با خدا معامله کرد.

کجایند آنان که در مذمت دفاع از حرم سخن می‌راندند تا تشییع با شکوه این شهید و سیل جمعیت خروشان مردم قدرشناس در حرم رضوی، تهران، اصفهان و نجف‌آباد که به پاس رشادت این شهید انجام شد، را ببینند.

در این تشییع که عطرآگین شد به حضور رهبر عزیزمان که بر سر جنازه مطهر این شهید حاضر شدند و بر تابوت او بوسه زدند، مردم بار دیگر حماسه خلق کردند و پیام روشنی به همه بدخواهان دادند که راه و مسلک شهید حججی‌ها سرلوحه ایرانیان است و به وقت لزوم همه شهید حججی هستند و اگر نبود مجاهدت جوانان انقلابی که از ریخته شدن خون خود ابایی ندارند عزت کنونی جمهوری اسلامی بدست نمی‌آمد.

شهید حججی نشان داد رشد فضایل اخلاقی و انگیزه‌های انقلابی در جوانان روزافزون است و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند کیفیت جوان دیندار کنونی از جوانان اول انقلاب اگر بیشتر نباشد کمتر نیست و به خوبی این شهید همگان را به آینده انقلاب امیدوار کرد.

در زمانه‌ای که هجوم شیاطین اغواگر و فضای مجازی که جوانان را به حقایقی مجازی و بدلی مایل کرده است، شاهد خیل جوانانی هستیم که از قبل و به ویژه پس از واقعه شهادت این شهید، متقاضی حضور در جبهه‌های جنگ با حرامیان شب‌پرست شدند که اگر قرار بود طوفان تهاجم فرهنگی بنیان‌افکن ریشه انقلاب را از جای برکند باید تاکنون اثرگذار می‌شد، بانیان این هجمه غافلند که ایرانیان ریشه در واقعه کربلا دارند و به تأسی از نهضت کربلا هیچ لذت و مطامع دنیایی عزم آنان را در مجاهدت سست نمی‌کند.

ایران اسلامی که در کانون آتشفشان ناامنی‌های خاورمیانه قرار دارد و از امنیتی پایدار برخوردار است، مرهون جانبازی امثال شهید حججی‌ها است و باید قدر این نعمت عظیم را بدانیم شهیدی که از رویش‌های انقلاب و حجت خدا بر همگان شد که در مقابل دشمنی که به جنگ برخاسته مذاکره معنا ندارد و عاشورایی مرد میدان مبارزه است و تمسک به مذاکره در برابر دشمنی که بر شما اسلحه کشیده است ارمغانی جز زیر دست و پا له شدن ندارد و آنان تا ارض و ناموس را به تاراج نبرند از پا نمی‌نشینند.

شهید حججی نماد شکست همه سیاست‌ها و توطئه‌های دشمن برای به یغما بردن دین از قاموس زندگی جوانان بود و ابزارهای فرهنگی دشمن را این شهید به تمسخر گرفت و نشان داد انقلابی که امام راحل (ره) بنیان نهاد ریشه‌های عمیقی در دل نسل‌های متمادی انقلاب دوانیده است.

دل شهید حججی به یاد خدا می تپید و او که دست خدا را به همراه خود می دید هیچ‌گاه همچون فرموده رهبر انقلاب مرعوب ترس و هیمنه دشمن نشد و با اقتدار وام گرفته از شهدای انقلاب با یقین به اعتقاداتش مسیر را با صلابت پیمود.

شهید حججی با شهادتش مهر باطلی زد بر لبخندهای دیپلماتیک بر سردمداران نظام سلطه، همانانی که در دامن خود تروریست‌هایی تکفیری ها را پروراندند و به جان جهان اسلام انداختند، همانانی که در صدد بودند با برجام‌های تحمیلی دیگری تیشه بر ریشه محور مقاومت منطقه بزنند اما خداوند با وجود شهید حججی رسوایشان کرد و نشان داد در مقابل گرگ وحشی کرنش جز طعمه گرگ شدن سودی دیگر در برندارد و همانطور که عایدی ما از برجام تقریباً هیچ بود کرنش ما را به فرجامی بدتر از برجام روانه می کند.

نسل سوم الگوهایی از نسل اول انقلاب را پیش روی خود داشت، شهید حججی آمد تا نسل سوم دستشان از داشتن معیار و اسوه خالی نباشد.

معجزه خون است که خون بپا می کند خون را در رگ‌ها به جوش می آورد و همین جوشش خون بود که مسیر انقلاب را هموار کرد زیرا معجزه 1400 ساله اش را در مورد حفظ اسلام از طریق خون به پا شده در کربلا دیدیم و انقلاب در سیری متوقف نشدنی به راه خود ادامه می‌دهد هر چند که عده‌ای از انقلابیون پیشکسوت جا بمانند، خسته شوند و در آن متوقف شوند انقلاب همچون رودخانه‌ای خروشان راه خود را باز می‌کند علیرغم بدعهدی برخی دوستان.

این شهید عزیز کار جهادی و فرهنگی را باز تعریف کرد و نشان داد کار جهادی را با چه معیاری باید انجام داد و راه در برابر برنامه‌ریزان فرهنگی گذاشت.

حکما و اندیشمندانی که سال ها بر ولایت فقیه تعمق می‌کردند و کتاب‌ها نوشتند تا این اندیشه را به ذهن‌ها بقبولانند. شهید حجحی با این جمله وصیت‌نامه که «از ولایت فقیه غافل نشوید و بدانید من به یقین رسیدم که امام خامنه‌ای نائب برحق امام زمان (عج) است» راه صد ساله آنان را یک شبه پیمود و توانست وظیفه تفهیم ولایت فقیه را به مردم به خوبی به انجام برساند.

شهدایی همچون  شهید حججی سر ما را در کشورهای حامی محور مقاومت بلند کرد و عزتی بی‌بدیل را برای کشور ما خرید و نشان داد که جنگ با دشمن خدا به تو عزتی می‌دهد که جز به خون دادن حاصل نمی‌شود.

امثال شهید حججی اجازه ندادند پرچم حق‌طلبی که خمینی کبیر (ره) بر افراشت، بر زمین بیافتد و راه سرخ این شهید تا قیامت ادامه می‌یابد و پس از این شهید، همچون گذشته پرچم بر دستان نسل‌های بعدی در اهتزار می‌ماند و این بیرق افتادنی نیست تا به دست صاحب برحقش امام زمان (عج) برسد.

انقلاب اسلامی ایران تداعی‌گر نهضت حسین (ع) است و یاران امام خمینی (ره) همچون شهید حججی نیز به‌مثابه یاران حسین (ع) حق مطلب را در یاری رهبر جریان حق به‌خوبی بجای آوردند. هر کجا نیاز بود از مال گذشتند و هر جا نیاز بود، جان دادند. هر چند که فرهنگ ایرانیان از قرون و اعصار گذشته همواره صلح‌طلبی بود و هیچ گاه بر پیشانیشان مهر جنگ طلبی نخورد اما در طول اعصار و قرون در امتداد خط سبز ایثار و از خودگذشتگی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی که برگرفته از فرهنگ ناب شهادت، صلح و ایثار است تا پای جان ایستادند و شهید حججی تجلی به حق فرهنگ ایثار و شهادت در بین ایرانیان و به خوبی عزیز شده خدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها