نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اقتدار ما در عرصه‌های بین‌المللی به برکت خون شهدا است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر امروز مسئولین ما در عرصه‌های بین‌المللی قاطعانه صحبت می‌کنند و از حیثیت نظام مقدس اسلامی ایران دفاع می‌کنند به برکت خون شهدا و ایستادگی آنها است.
کد خبر: ۲۶۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ - 05October 2017
اقتدار ما در عرصه‌های بین المللی به برکت خون شهدا و ایستادگی آنها استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان با اشاره به جایگاه ایثارگران، اظهار داشت: تجلیل از ایثارگران، تجلیل از مردانگی و مروت است، بنابراین همه وظیفه دارند از این ایثارگران تجلیل کنند چراکه عزت کشور ما مرهون خون شهیدان و ایثارگران است.

وی افزود: اگر امروز مسئولین ما در عرصه‌های بین المللی قاطعانه صحبت می‌کنند و از حیثیت نظام مقدس اسلامی ایران دفاع می‌کنند به برکت خون شهدا و ایستادگی آنها است.

آل‌هاشم با اشاره به برکات دفاع مقدس گفت: اگرچه دفاع مقدس ضررهای زیادی از قبیل ضررهای مالی و جانی داشته است، اما دستاوردهای زیادی از جمله تقویت روحیه خودباوری در نیروهای داخلی ما هم داشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ فرهنگ دفاع مقدس ابراز داشت: حججی‌ها امروز به برکت فرهنگ دفاع مقدس پرورش یافته‌اند و امروز اگر چه جنگی در کار نداریم، اما همگی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم که نباید بگذاریم در جامعه فراموش شود.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس مانند دژ مستحکمی است که هیچ‌ وقت قابل تسخیر نیست و باید این فرهنگ در جامعه ما منتشر شود.

امام جمعه تبریز به برکات بین‌المللی فرهنگ دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: از نظر بین‌المللی هم دفاع مقدس برکات زیادی داشته است، دفاع مقدس به ملت مسلمان کشورهای منطقه یاد داد که می‌توان در مقابل ظالمین و ستمگران ایستاد و امروز این حرکت‌های اسلامی در ممالک اسلامی به برکت همین دفاع مقدس و انقلاب شکوهمند است.

وی ادامه داد: همانطور که امام خمینی (ره) اوایل انقلاب فرمودند «انقلاب اسلامی ما باید صادر شود» که امروز انقلاب ما صادر شده است، البته این انقلاب صادر کردنی نبود، بلکه صادر شدنی بود و خودش راه را پیدا کرده است.

امام جمعه تبریز به نقش آموزش و پروش در انتقال فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید بسیار مهم است، البته متاسفانه بعضی صحنه‌های دفاع مقدس را از کتب درسی یا حذف کرده‌اند یا کمرنگ کرده‌اند که آموزش و پرورش باید برای انتقال این فرهنگ تلاش وافری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار