پیام شیخ نعیم قاسم به اولین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در پیامی ویدئویی به اولین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدرة با تأکید بر دیدگاه حضرت امام، مسئله فلسطین را یک مسئله انسانی توصیف کرد.
کد خبر: ۲۶۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ - 05October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در پیامی ویدئویی به اولین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدرة با تأکید بر دیدگاه حضرت امام، مسئله فلسطین را یک مسئله انسانی توصیف کرد.

آنچه در پی می آید متن این پیام ویدئویی است. 

جوانان نعمت‎های بزرگی هستند که خداوند آنها را به ما ارزانی داشته است. جوانان دارای قدرت و توانایی فراوانی هستند و می توانند با فرمانبرداری از خداوند متعال، جهان را مملو از سعادتمندی کنند.

ما در منطقه با پروژه خطرناک صهیونیستی مواجه هستیم، پروژه‌ای که با اراده غرب در خاورمیانه ایجاد شده تا فرهنگ، استقلال و سرنوشت نسل‌های آینده ما را تغییر دهد.

رژیم صهیونیستی با این هدف ایجاد شد که مردم منطقه را مورد تعدی و ظلم و ستم قرار دهد تا در نهایت ما به کرنش و تسلیم وادار شویم.
باید توجه داشته باشیم که مسئله تنها به وجود رژیم صهیونیستی در فلسطین خلاصه نمی‌شود، فلسطین در واقع ایستگاه آغازین انتشار پروژه صهیونیستی به کل کشورهای منطقه و جهان است.

در حدیث شریفی آمده است: به پنج اصل مهم در زندگی خود قبل از همه مسائل پایبند باش و در بین این پنج اصل یکی از همه مهمتر است که همان استفاده از دوران جوانی قبل از گام نهادن در دوران پیری است. جوانان دارای قدرتی هستند که به آنها این امکان را می دهد زندگی سعادتمندانه را برای خود رقم بزنند و ما در این موضوع مسئولیت‌‎های برعهده داریم.

فلسطین باید آزاد شود تا زندگی و عقاید ما آزاد شوند. در این مسئله ما تجربه گرانبها و منحصر بفرد حزب الله و مقاومت فلسطین را داریم که توانستند با شکستن قدرت و توانمندی اسرائیل، موفقیت‌های عظیمی را رقم بزنند. آنها با شکست دادن پروژه صهیونیستی، آینده بهتری برای ما جهت آغاز روند آزادسازی فلسطین ایجاد نمودند.

امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) تاکید دارند که مسئله فلسطین یک موضوع جغرافیایی نیست، بلکه مسئله‌ای انسانی محسوب می‌شود. امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) معتقد بودند که ما می‎توانیم اسرائیل را نابود کنیم و تاکید فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد.

امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) نیز فرموده اند: حیات و زندگی همراه با ذلت مرگ است و مرگ همراه با عزت، حیات و زندگی است. ما خواستار زندگی هستیم و حیات ما در آزادی فلسطین است، مرگ ما نیز در تسلیم و کرنش در برابر اسرائیل و همپیمانان آن در منطقه است.
جهاد و مقاومت نیز نتیجه‎ای جز حیات واقعی و  زندگی سعادتمندانه ندارد. خداوند باریتعالی در قرآن کریم فرموده است: وَالَّذِینَ جَاهَدُواْ فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ‏ (عنکبوت 69).

جهاد ما همه انواع آن را شامل می شود، که برای ما موفقیت های عظیمی را رقم خواهد زد. شما جوانان می توانید از تجربیات تاریخی و تحولات عصر حاضر استفاده کنید. شما با داشتن توانایی، ایمان و اراده قادر به رقم زدن اتفاقات مهم هستید و تنها لازم است که تصمیم خود را عملی کنید چون خداوند همواره یاری رسان شما خواهد بود: إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ (محمد 7). اسرائیل موجودیت همیشگی نخواهد بود و آمریکا نیز توانایی انجام همه اهداف خود را ندارد، ما می توانیم معجزه هایی را محقق کنیم و آزادسازی فلسطین را رقم بزنیم، البته که وظیفه داریم این ماموریت مهم را انجام دهیم.

باید اقدامات شهید محمد الدره و همه شهدا و ایثارگران در مسئله فلسطین در برابر چشمان ما حاضر باشد، همه این فداکاری ها مسئولیتی بر گردن ما ایجاد نموده که باید از آن محافظت کنیم و مسیر جهاد را ادامه دهیم و اطمینان داشته باشید که خداوند باریتعالی به طور حتم یاری رسان ما در این مسیر خواهد بود: وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ. (روم 47)

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار