حجت‌الاسلام رفیعی در مشهد اردهال:

غربی‌ها هر روز توطئه جدیدی را علیه ایران اجرا می‌کنند؛ «موشک» و «هسته‌ای» بهانه است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی هزینه مبارزه با ظلم را پرداخت می‌کند، گفت: موشک و هسته‌ای بهانه دشمن است.
کد خبر: ۲۶۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ - 06October 2017
غربی‌ها هر روز توطئه جدیدی را علیه ایران اجرا می‌کنند؛ «موشک» و «هسته‌ای» بهانه است
به گزارش دفاع پرس از کاشان، حجت‌الاسلام «ناصر رفیعی» صبح امروز در مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان، اظهار داشت: این مراسم به مناسبت شهادت فرزند امام باقر (ع) فردی که در کربلا حضور داشته و همراه با سر امام حسین (ع) منزل به منزل رفته، است.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) در مورد اکرام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) افزود: برکت حضور این شخصیت از همه مهم‌تر است و زائران و مجاوران متعددی از حضور در این مکان بهره‌مند می‌شوند و رهبر انقلاب اسلامی نیز به این مکان مقدس توجه ویژه داشته و به کربلای ایران معروف است.

وی با بیان اینکه خون علوی در رگ‌های امامزاده‌ها جریان داشته است، تصریح کرد: این روحیه امروز در شیعه وجود داشته و یاور مظلوم بوده و مبارز و برخورد کننده با دشمن هستند و سید حسن نصر‌الله، شیخ نمر و شیخ زکزاکی هزینه مبارزه با ظلم را می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شیخ زکزاکی میلیون‌ها شیعه در آفریقا ایجاد کرد، ابراز داشت: شهید صدر، شهید حکیم، شهید غفاری و سایر شهدا نیز هزینه مبارزه با ظلم را پرداختند و در زمان ائمه معصوم نیز اکثر در زندان و یا همچون امام حسن (ع) در جوانی به شهادت رسیدند.

رفیعی ضمن اشاره به نحوه شهادت ائمه معصوم (ع) بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی هزینه مبارزه با ظلم را می‌دهد و غربی‌ها هر روز طرح جدیدی را علیه ایران اجرا می‌کنند و لذا موشک و هسته‌ای بهانه است و خود آن‌ها نیز می‌دانند که ایران در حال به دست آوردن بمب هسته‌ای نیست.

وی اذعان داشت: یکی از صفات معصومان (ع) شجاعت است و علم، بردباری، فصاحت، جود و سخاوت و محبت در دل مردم از دیگر ویژگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است در حالی که بر طبق سخنان شهید مطهری ما چندین نوع شجاعت داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به شهادت شهید حججی و قرار گرفتن این شهید به عنوان حجت برای مردم تأکید کرد: شجاعت نظامی یکی از گونه‌های شجاعت بوده و بدین معنی است که در مقابل دشمن بایستد در حالی که شجاعت بر طبق سخنان شهید مطهری یک صفت درونی است.

رفیعی با بیان اینکه شجاعت الهی و خدایی است، عنوان کرد:  شجاعت اخلاقی از دیگر انواع شجاعت‌هاست و این بدین معنی است که افراد دروغ نگفته و حرف حق را ولو آنکه به ضرر او باشد بیان کند و لذا دفاع از حق و صداقت هزینه دارد.

وی سومین شجاعت را شجاعت اجتماعی دانست و گفت: تحمل افراد و جهل مردم را با بردباری پاسخ دادن نشانه شجاعت اجتماعی است و لذا بر روی شمشیر رسول اکرم (ص) سه مطلب نوشته بود که نخستین آن است کسی که با تو قطع ارتباط کرده تو وصل کن و حق بگو ولو علیه تو استفاده شود و کسی که به تو بدی کرده نیکی کن.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن انتقاد از برخی درگیری‌ها افزود: بهشت بر آدم فحاش حرام است و کسی که به برادر مسلمان فحاشی می‌کند برکت از زندگی او می‌رود و لذا باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار