عربستان در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان جای گرفت

دبیرکل سازمان ملل در گزارش جدید خود به شورای امنیت، از عربستان و البته دیگر اطراف درگیر در جنگ یمن، به عنوان ناقضان حقوق کودکان نام برده است.
کد خبر: ۲۶۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ - 06October 2017
عربستان در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان جای گرفت
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ائتلاف سعودی را به دلیل کشتن دستکم 683 کودک و حمله به ده‌ها مدرسه در یمن، به فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان اضافه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دبیرکل البته در ضمن این کار، اعلام کرده که ائتلاف تحت رهبری عربستان، گام‌هایی در مسیر حفاظت از کودکان برداشته است.

این مواضع گوترش، در قالب یک گزارش به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شده است.

در این گزارش البته از همه گروه‌های درگیر در جنگ یمن و حتی نیروهای مردمی هم به عنوان ناقضان حقوق کودکان یاد شده است.

سال گذشته هم «بان کی‌مون» دبیرکل سابق سازمان ملل، عربستان را به دلیل اقداماتی که علناً در یمن انجام می‌دهد، در فهرست ناقضان حقوق کودکان قرار داد ولی پس از اعمال فشار عربستان و تهدید ریاض به قطع کمک‌های مالی به سازمان ملل، نظر دبیرکل سابق عوض و نام عربستان از لیست خارج شد.

رویترز نوشته که آنتونیو گوترش برای فرار از همین جنجال‌ها و فشارها، امسال ناقضان حقوق کودکان را در دو فهرست طبقه‌بندی کرده است؛ اولی فهرست ناقضانی که در مسیر بهبود گام برمی‌دارند و دومی فهرست کسانی که عزمی برای بهبود عملکرد خود ندارند.

همانطور که از عملکرد سال گذشته سازمان ملل انتظار می‌رفت، عربستان در فهرست شماره یک جای گرفته است. در حمله عربستان به یمن، تاکنون بیش از 10 هزار نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار