سردار اشتری پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران عنوان کرد؛

آمادگی ناجا برای استقرار در مبادی ورود کالا به کشور/ افزایش جرایم سایبری و خُرد

فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی این نیرو برای استقرار در مبادی ورودی کشور جهت مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ - 06October 2017
آمادگی ناجا برای استقرار در مبادی ورود کالا به کشور/ افزایش جرایم سایبری و خُرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (14 مهر) تهران به مناسبت آغاز هفته ناجا، اظهار داشت: نیروی انتظامی به دنبال ارتقای امنیت و آرامش مردم است و در این عرصه همکاران بنده سعی کرد‌ه‌اند با تمام وجود از آبرو و ناموس و جان مردم دفاع کنند و نشان آن هم شهدایی است که در دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس برای استقرار نظم و امنیت تقدیم اسلام و مردم عزیز شده‌اند.
 
وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای حفظ امنیت از تمام ظرفیت‌ها، امکانات و نیروهای خود استفاده خواهد کرد. امروز ماموران پلیس در اقصی نقاط کشور و در مرزها که بیش از 8500 کیلومتر مرز آبی و خشکی است، استقرار و حراست از مرزها را بر عهده دارند.
 
فرمانده نیروی انتظامی گفت: به حول و قوه الهی و با همکاری و مساعدت نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج توانسته‌ایم حافظ خوبی برای مرزهای ایران اسلامی باشیم و هر تحرکی را که در جدار مرزها مشاهده کنیم، با قاطعیت و فوریت برخورد خواهیم کرد.
 
سردار اشتری تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی در جاده‌ها، شهرها و روستاها و در تمام فصول سال نشان دهنده آمادگی و عزم راسخ فرزندان این مرز و بوم می‌باشد. ما در حوزه‌های مختلف در برخورد با جرایم موفقیت‌های خوبی داشتیم؛ از سال گذشته تا کنون که بنده در اینجا گزارشی را خدمت نمازگزاران و مردم عزیز ارائه کردم، فرزندان شما مردم در نیروی انتظامی توانستند وظایف خود را انجام بدهند و از افزایش جرایم و در حوزه‌های مختلف از افزایش ناامنی جلوگیری کنند.
 
وی بیان داشت: برقراری امنیت از بعد فرهنگی، نظامی، اقتصادی و اخلاقی جزو وظایف نیروی انتظامی است که باید در این حوزه‌ها ورود پیدا کنیم و اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه برای کاهش جرایم و ناامنی انجام دهیم.
 
سردار اشتری خاطرنشان کرد: در دهه اول ماه محرم که بیش از صدها هزار مراسم در کشور برگزار شد، بحمدالله ناجا در کنار عزاداران اباعبدالله الحسین حضور داشت و نگذاشت اتفاقی رخ بدهد و ناامنی صورت بگیرد، با توجه به اینکه اطلاعاتی به ما و دیگر سازمان‌ها رسیده بود که افرادی که مخالف مردم و عزاداری امام حسین (ع) هستند در برخی شهرها قصد ایجاد ناامنی داشتند اما همراهی هیات‌های مذهبی، هوشیاری مردم و حضور مقتدارنه ماموران نیروی انتظامی باعث شد تا اتفاقی رخ ندهد.
 
وی افزود: بیش از 1100 جلسه قبل از ماه محرم در کشور با هدایت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، که نیروی انتظامی در آن جلسات حضور داشت و صدها هزار نفر از مردم و عزاداران به عنوان پلیس افتخاری و همکار پلیس، همکاران ما را در این ایام یاری دادند و در شان و منزلت این کشور اسلامی، مراسمات محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد.
 
فرمانده ناجا تاکید کرد: خدمت مردم شریف و عزیز کشور اسلامی‌مان عرض می‌کنم که ما برای مراسم بزرگ و جهانی اربعین در حال آماده شدن هستیم؛ هر ساله میلیون‌ها نفر در ایام اربعین حسینی به سمت عتابت عالیات می‌روند. برقراری نظم و امنیت و برنامه ریزی برای تسهیل در تردد این زائران عزیز کار بزرگی است که به جز لطف عنایت شهدا نمی‌توان این جمعیت عظیم را در یک مقطع کوتاه هدایت کرد و با یک نظم خاصی از کشور خارج و دوباره وارد شوند. به همه زائران عزیز عرض می‌کنم که از هم اکنون مدارک لازم را به همراه داشته باشند و با فرزندان خود در نیروی انتظامی همکاری کنند.
 
وی تصریح کرد: در حوزه مقابله با جرایم در فضای مجازی که این روزها افزایش پیدا کرده، نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام داده است. بیش از 40 درصد افزایش جرایم داشتیم اما بالاتر از این کشفیات ما بود و اقدامات پلیس سایبری بود و بحمدالله این ظرفیت ایجاد شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است و به همه کاربران، خانواه‌ها و جوانان این توجه را می‌دهیم که دقت بکنند و توصیه‌های پلیس را رعایت بکنند تا خدای ناکرده به دامن گروه‌های فساد نیافتند.
 
سردار اشتری بیان کرد: در بحث مبارزه با سرقت، قرارگاه سرقت با تلاش بیشتری کاری خود را ادامه داده و در مقابله و پیشگیری جرایم خشن کاهش داشتیم و از وقوع جلوگیری شده است. البته در جرایم خرد متاسفانه چند درصدی افزایش داشتیم که دلایلی دارد و سهم همه دستگاه‌ها باید مشخص شود و فقط بر عهده نیروی انتظامی نیست، البته هر جایی هم کوتاهی بکنند ما سعی می‌کنیم با اجرای وظایفمان آن خلاها را پر کنیم.
 
فرمانده ناجا عنوان کرد: در موضوع ورود کالای قاچاق بیش از 40 درصد اقدامات ناجا افزایش و بیش از 40 درصد نیز افزایش کشفیات داشتیم و در این رابطه باید همه اقدام کنند و رهبری بسیار تاکید دارند و ما به دنبال این هستیم که در مبادی ورودی استقرار پیدا کنیم و ان‌شاالله مسئولان مربوطه همکاری کنند. ما از ماه‌های قبل اعلام آمادگی کرده‌ایم، دلیل‌مان نیز این است که از محل ورودی بهتر می‌توان نظارت کرد چرا که بعد در کشور پخش شود، کار سخت‌تر می‌شود. امیدواریم مسئولان مربوطه کمک و همکاری کنند و اگر ما بتوانیم در این بحث گامی برداریم با توجه به شعار امسال، ناجا می‌تواند همکار خوبی برای همه دستگاه‌های مسئول باشد.
 
وی بیان داشت: در بحث مبارزه با ورود مواد مخدر به کشور که شامل برخورد با باندها و شبکه‌های مافیایی می‌شود اقدامات خوبی انجام شده است اما کافی نیست. در برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و این آمادگی را داریم که ظرف یک هفته متجاهران را جمع آوری و در صورت آمادگی تحویل مراکز دهیم. در سال گذشته جلسات خوبی برگزار شد و مصوبات خوبی داشت اما نتایج آن برای ما مهم است.
 
سردار اشتری در ادامه گفت: نیروی انتظامی در صحنه‌های مختلف تلاش خود را کرده تا امنیت و آرامش را ارتفا دهد و نتیجه آن احساس رضایت مردم و افزایش اعتماد مردم، مسئولان و مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: ما افتخار داریم که وصایای امام و رهنمودهای رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار داده‌ایم. ناجا در تثبیت هنجارها و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی مبارزه کرده و ایستاده و امیدواریم به همت شما مردم بتوانیم توفیقاتی را داشته باشیم.
 
سردار اشتری اظهار کرد: در پایان خدمت شما نمازگزاران و مردم عرض میکنم، فرزندان شما در نیروی انتظامی با تمام وجود و با عشق و علاقه و انگیزه آماده هرگونه جانشفانی برای ارتقای امنیت و آسایش و آرامش شما مردم عزیز هستند و به لطف الهی این امینتی که امروز مثال زدنی است به برکت خون شهدا، هدایت‌های مقام مظعم رهبری و انسجام مردم به وجود آمده است. امید است این امنیت ارتقا پیدا کند و پیشرفت‌های مناسب‌تری را در کشور اسلامی‌مان شاهد باشیم.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار