حسن‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

مخالفت میراث فرهنگی با درخواست بسیج برای ساخت یادمان شهدای گمنام بازار

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی علیرغم اینکه برای ساخت «المان» یا یادمان شهدای گمنام 15 خرداد تهران از بسیج اصناف خواستار ارایه طرح شده بود اما بعد از ارایه طرح مورد نظر، ساخت هرگونه احداثات را درحریم کاخ گلستان ممنوع اعلام کرده است.
کد خبر: ۲۶۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ - 06October 2017
مخالفت میراث فرهنگی با درخواست بسیج برای ساخت یادمان شهدای گمنام بازار

غلامرضا حسن‌پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس درباره فعالیت های بسیج اصناف برای معرفی شهدای اصناف و زنده نگاه داشتن یاد شهدا، اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیج اصناف در زنده نگاه داشتن یاد شهدا در جامعه تولید و انتشار کتاب شهدای اصناف است که در این رابطه برای معرفی شهدای شاخص اصناف هر استان کتاب هایی را منتشر کردیم که تاکنون در حدود 40 عنوان کتاب چاپ منتشر شده است.

وی افزود: در ادامه این فعالیت و برای اینکه کتاب های تولید شده بتواند مخاطبین خود را جذب کند، برای معرفی هر کتاب فیلم های کوتاهی مانند کلیپ در حال تهیه است که از این طریق علاوه بر معرفی کتاب و زندگی نامه و خاطرات شهدا از طریق رسانه ملی، در کنار آن مسابقه کتاب خوانی نیز در نظر گرفتیم؛ البته برای سهولت دسترسی مردم برای خرید کتاب ها سایتی را نیز معرفی کردیم.

حسن‌پور ادامه داد: امیدواریم این کلیپ های دو سه دقیقه ای که در حال تهیه است بتواند شهدای اصناف را به مخاطبین معرفی کند تا هم مردم با شهدای اصناف آشنا شوند و هم برای خرید و شرکت در مسابقه ترغیب شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کتاب هایی که تاکنون منتشر شده تعداد چهار پنج عنوان کتاب دیگر از جمله کتاب شهید درخشان نیز باقی مانده که در آینده نزدیک با همکاری انتشارات فاتحان و حداکثر تا آخر سال 96 منتشر می شوند؛ برای شهید عطایی که شهید شاخص سال 96 بسیج اصناف است نیز در تلاش هستیم تا با بهره گیری از کتاب داستان تصویری یا «کمیک استریپ» این شهید مدافع حرم را به خانواده ها و جوانان در قالب متن و تصویر آشنا کنیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور سپس به موضوع عدم همکاری میراث فرهنگی تهران و شهرداری تهران برای ساخت «المان» یا یادمانی برای شهدای گمنام میدان 15 خرداد بازار تهران پرداخت و گفت: سال 93 مراسم تشییع و تدفین پنج شهید از شهدای گمنام را در میدان 15 خرداد تهران با مشارکت بازاریانبرگزار شد که از آن زمان تاکنون برای ساخت یادمان این شهدا تلاش های بسیاری را انجام دادیم و حتی جلسات متعددی را هم با میراث فرهنگی، شهرداری تهران و شهرداری منطقه 12 برگزار کردیم ولی متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی این دستگاه ها انجام نشده است.

وی تصریح کرد: برای این که روند قانونی ساخت «المان» یا یادمان برای این شهدا را طی کنیم، مکاتباتی را با میراث فرهنگی تهران انجام دادیم که در جواب نامه ما عنوان کردند شما طرحی را برای ساخت یادمان این شهدا ارایه دهید تا در صورت تصویب در کمیسیون فنی ساخت آن را آغاز کنید.

حسن‌پور تاکید کرد: بر این اساس با پرداخت هزینه به طراح، طرحی را به همراه نامه رسمی به میراث فرهنگی ارایه دادیم اما در پاسخ به نامه ارسالی، عنوان شد هر گونه احداثات در حریم تاریخی کاخ گلستان ممنوع است؛ لذا مجدد نامه دیگری را به میراث فرهنگی تهران ارسال کردیم که اگر ممنوع است چرا از ما طرح خواستید و حالا که طرح را ارایه دادیم عنوان می کنید هرگونه احداثات ممنوع است؟!

وی با بیان اینکه متاسفانه این موضوع کماکان لاینحل باقی مانده، بیان داشت: البته شهرداری هم در این زمینه کوتاهی کرده زیرا می توانست جدی تر در این موضوع وارد شود و حداقل یک سایبانی در محل مورد اشاره نصب کند که این کار را هم انجام نداده است؛ از این رو امیدواریم در تغییر و تحولات که در میراث فرهنگی و شورای شهر و شهرداری تهران صورت گرفته این موضوع هم از وضعیت فعلی خارج شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار