مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خوزستان:

چینش فیزیکی مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید انتقال دهنده مفهوم دفاع مقدس باشد

سردار «محمد علی‌پور» گفت: چینش فیزیکی و محتوایی مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که بتواند مخاطب را به خود جذب کند و انتقال مفهوم فرهنگ دفاع مقدس نیز در آن قابل لمس باشد.
کد خبر: ۲۶۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ - 07October 2017

شهر مقاوم خرمشهر، پیشانی ونماد مظلومیت ملت ایران است به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، سردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، عصر روز گذشته (جمعه) ضمن بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، بر ضرورت تکمیل و بازسازی محتوایی این مرکز تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر از مدیریت و پرسنل این مرکز بابت راه‌اندازی و افتتاح اتاق بانوان و اتاق کودک و نوجوان اظهار داشت: باید در کنار این نوآوری‌ها محتوایی، به ظاهر و نمای این مرکز نیز توجه بیشتری شود، چرا که بیشترین بازدیدها به‌خصوص اتباع خارجی، از مرکز خرمشهر است و باید چینش فیزیکی و محتوایی مرکز به گونه‌ای باشد که بتواند مخاطب را به خود جذب کند و انتقال مفهوم فرهنگ دفاع مقدس نیز در آن قابل لمس باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان تأکید کرد: خرمشهر پیشانی، سمبل و نماد مظلومیت ملت ایران است و هنوز زخم‌های جنگ بر در و دیوار شهر نقش بسته‌اند و با مردم حرف می‌زنند و ما باید مرکز فرهنگی‌مان را به گونه‌ای غنا ببخشیم که بتوانیم انتقال دهنده آن دوران به نسل‌های جدید باشیم، به گونه‌ای که سوالی در ذهن کسی باقی نماند.

خاطرنشان می‌شود، مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر یکی از مراکز فرهنگی دفاع مقدس پنجگانه خوزستان است که در حال تکمیل و بازسازی نهایی است.

این مرکز از پربازدیدترین مراکز وموزه‌های دفاع مقدس کشور به‌خصوص برای اتباع خارجی است. 

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار